Viatgers i exploradors, un laboratori de lectura per als cicles mitjà i superior

La Comunitat de pràctica de Biblioteques escolars va presentar el laboratori de lectura “Viatgers i Exploradors”, adreçada a l’alumnat de cicle mitjà i superior d’educació primària. Aquesta proposta, elaborada per la Maria Capdevila (Esc Sant Jordi, de Sant Vicenç dels Horts), l’Helena Higueras (Esc Sant Martí, de Torrelles de Llobregat), la Montse Riart (Esc La Ginesta, de Vallirana), l’Elisenda Rigol (Esc Escola Nova, de Cervelló) i el Jordi Dolcet (CRP Baix Llobregat-6). Aquest laboratori és el resultat d’un treball iniciat el curs passat, període en qual també van comptar amb la col·laboració de la Raquel Garcia (Esc Sant Antoni, de Sant Vicenç dels Horts).

“Viatgers i exploradors”, segueix la filosofia que amara els laboratoris de lectura, fa protagonista el llibre i les activitats lectores que es deriven de la seva presentació, i deixa un espai per al joc i la investigació. Els esquers d’aquest laboratori són els llibres “Madlenka”, de Peter Sis; “El món es casa meva”, de Maïa Brami i Karine Daisay; “Un llarg viatge”, de Daniel H. Chambers i Federico Delicado, i “El viaje de Shackleton”, de William Grill, a partir dels quals es fa un recorregut la història dels grans exploradors, els països i continents i els viatges imaginats a través d’un conjunt d’àlbums il·lustrats, llibres de coneixements, còmics i novel·les.