Tret de sortida del XVI Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta

Entre les diverses línies estratègiques previstes pel Departament d’Educació, trobem enguany la relativa a: consolidar el model lingüístic del país, potenciant la llengua catalana com a vehicular dins un projecte plurilingüe i multicultural. I, un dels eixos on cal posar una èmfasi especial és en l’ús de la llengua oral, sent el Certament Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta un bon recurs per estimular el nostre alumnat.

El Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta és una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana, l’entitat cultural que encapçala el Grup format per diferents empreses editorials, l’objectiu de les quals és promocionar la llengua i la cultura catalanes especialment mitjançant l’edició d’enciclopèdies, llibres de consulta, diccionaris, llibres infantils i juvenils, llibres de text i obres de literatura catalana i universal.

La Fundació Enciclopèdia Catalana vol contribuir, fins allà on pugui i amb tot el seu entusiasme, a la creació d’eines, camins i escenaris per a la cultura i l’educació. En aquesta línia, una de les nostres apostes més fermes és el CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA, dirigit a alumnes de tot Catalunya, perquè aquestes eines, aquests camins i aquests escenaris han de ser també de futur.

La Fundació Enciclopèdia Catalana i la Generalitat de Catalunya tenen un acord de col·laboració per a l’organització del Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta: el Departament d’Educació coorganitza el Certamen i el Departament de Cultura, a través del Servei de Biblioteques fa possible la formació dels docents i la cessió del Teatre Nacional de Catalunya per a celebrar-hi la final.  Aquest acord neix de l’interès d’ambdues entitats per la promoció de la lectura i estem convençuts que l’estreta col·laboració que engeguem permetrà que el Certamen segueixi creixent en quantitat i en qualitat.

|TOTA LA INFO DEL CERTAMEN: BASES, CATEGORIES, INSCRIPCIONS I PROPOSTA DE LLIBRES DE LECTURA|