#STEM AMB TU

És una iniciativa ideada per l’Associació de Dones Investigadores i Tecnològiques a Catalunya (AMIT-CAT) que té com a objectiu fomentar les vocacions en ciències, tecnologia, enginyeries i matemàtiques, que integra la dimensió de gènere i que pretén garantir les mateixes oportunitats d’èxit laboral per noies i nois.

Va dirigida a l’alumnat de segon i tercer d’ESO de centres educatius de Catalunya. Volem lluitar contra els estereotips i pressions socials que generen professions altament feminitzades o masculinitzades. Volem donar visibilitat a les dones científiques i tecnòlogues tot i parlant dels biaixos i discriminacions de gènere al mateix temps que aportar models i exemples a les noies perquè es puguin sentir identificades i atretes amb les professions del futur.

Vols ser ambaixadora de STEM AMB TU?

ENVIAR CANDIDATURA »

Les joves AMBAIXADORES seran les portaveus i transmissores de la iniciativa als centres educatius i realitzaran xerrades divulgatives sobre les seves activitats de recerca científica, motivacions i expectatives de futur professional, tot incorporant la dimensió de gènere en el discurs per a conscienciar a l’alumnat d’ESO que el fet de ser dona no pot ser una barrera o un impediment per tenir una carrera professional i científica excel·lent.

Què guanyareu?

1. Una formació en perspectiva de gènere i una altra de discurs oral, desenvolupant així habilitats transversals tant necessàries per a la inserció i l’èxit professional.
  2. Contribuireu a la visibilitat de les dones científiques i tecnòlogues, exercint a més de model i exemple per les joves estudiants d’ESO.
  3. Obtindreu un ajut econòmic.
  4. Us farem sòcies de AMIT-CAT gratuïtament durant un any.

Quins son els requisits?

• Ser jove professional, estudiant de màster, doctorat o postdoc, de l’àmbit cientificotècnic.
  • Presentació de candidatura. Omplir el següent document de candidatura

Procés de selecció de les candidatures

La selecció final tindrà en compte la disponibilitat geogràfica de les ambaixadores per tal d’arribar a tot el territori català. De la mateixa manera es prioritzarà la diversitat d’àrees de coneixement dins les STEM donant prioritat a aquelles àrees altament masculinitzades. Es prioritzarà, però no serà excloent, aquelles ambaixadores que puguin realitzar la formació de forma presencial durant els mesos de juliol i setembre. Les activitats als centres es realitzaran obligatòriament durant els mesos d’octubre o novembre de 2018.

Vols rebre una ambaixadora al teu institut?

En els últims anys han aparegut un gran nombre d’iniciatives per promocionar les ciències i les tecnologies a les aules dins la iniciativa STEMCAT. Des de l’Associació de Dones Investigadores i Tecnològiques a Catalunya (AMIT-CAT) creiem que les campanyes de promoció de les STEM que no incloguin perspectiva de gènere augmentaran el nombre d’alumnes en titulacions científiques i tecnològiques però difícilment el de les noies. També creiem que és important que tant noies com nois siguin conscients de la desigualtat i baixos de gènere que pateixen les noies en aquestes professions.

Oferim una activitat única de promoció i discussió de les STEM amb dimensió de gènere. Les ambaixadores, dones joves i emprenedores, seran les encarregades d’exercir de model davant els nois i especialment les noies que estan a punt de decidir el seu futur acadèmic.

Les ambaixadores discutiran de forma amena amb l’alumnat diversos temes relacionats amb el seu dia a dia professional, temes de gènere i ciència, resultats d’investigació propis, motivacions i visió de futur.

Candidatures dels centres educatius: Les candidatures de centres escolars estaran obertes des de juny fins a setembre i es realitzaran a través del Programa ARGÓ de l’ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona com a entitat col·laboradora.

Requisits de selecció: es prioritzaran els centres en funció de l’àrea geogràfica per tal de donar servei a tot el territori. Es prioritzaran aquells centres que organitzin l’activitat per més d’una classe o curs i/o que s’emmarqui dins activitats de promoció de les STEM i especialment de les dones en STEM.

AMIT-Cat explicació Stemambtu