Sessió de síntesi de la formació en #aprenentatgeservei comunitari al Baix Llobregat (2015-2016)

La formació en aprenentatge i servei comunitari adreçada a tot el professorat del Baix Llobregat inscrit a aquesta activitat, va participar en una sessió de síntesi que va comptar amb tres aportacions.

En primer lloc, Josep M. Puig (@josepMPR), catedràtic de Teoria de l’Educació en la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona, expert en educació per a la ciutadania i en valors i autor de diverses obres sobre aprenentatge i servei, va oferir una conferència tractant les idees força dels aspectes metodològics i didàctics que han de caracteritzar l’aprenentatge en qualsevol servei comunitari.

1apsc932015

Segonament, es va comptar amb l’aportació d’Eva de Lecea  (@EvaDeLecea) de l’Associació Hàbitats (@assoc_habitats) que va presentar el «Projecte Rius» de custòdia fluvial. La particularitat d’aquest projecte rau en el fet que l’Associació es posa a disposició dels instituts per establir les sinèrgies necessàries de cara a establir un partenariat que doni peu a un servei comunitari integrat en el projecte contribuint a reforçar l’aprenentatge dels alumnes amb els recursos que posen a l’abast dels ensenyants.

I, en tercer lloc, Jaume Viñals, cap del servei de suport a la comunitat educativa (@ensenyamentcat),  va exposar els principals aspectes tècnics i administratius que s’han de contemplar al desenvolupar un projecte d’aprenentatge i servei comunitari.

Finalment, es va convidar a visionar un vídeo, produït pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, que permet constatar com es gestionen tots els reptes metodològics, didàctics i organitzatius dels projectes d’aprenentatge i servei comunitari a través del testimoni de professorat i alumnat de l’Institut Manuel de Montsuar de Lleida (Segrià) i que el teniu tot seguit al vostre abast.

«Servei comunitari: coneixement i esforç orientat al compromís cívic»

1. Retroenllaç: Servei Comunitari | SE Baix Llobregat 2