Projecte de recerca educativa destinat a conèixer el nivell de coneixements de Física a la interfase batxillerat – universitat.

La Societat Catalana de Física (Societat Filial de l’IEC), conjuntament amb el CESIRE, del Departament d’Educació, i el Consell Interuniversitari de Catalunya, està engegant un projecte de recerca educativa destinat a conèixer el nivell de coneixements de física a la interfase batxillerat – universitat.

La qualitat dels resultats de l’estudi depenen de la participació, i és per això que us agrairíen molt que us animéssiu a participar. Creuen que els resultats d’aquest estudi poden ser d’interès en la vostra tasca docent. En què consisteix l’estudi?
Volen fer una anàlisi objectiva del nivell de coneixement de física dels nostres estudiants. Els interessa veure com és el seu nivell de física en relació amb el dels alumnes de països del nostre entorn, detectant quin és el nivell de comprensió dels conceptes bàsics de mecànica i electricitat i magnetisme.

Perquè és especialment interessant?
L’anàlisi de resultats d’alumnes de tota Catalunya els permetrà disposar de dades objectives. Amb dades objectives evitaran caure en tòpics sobre la manca, o no, de formació en física dels vostres alumnes, ens coneixeran quins són els conceptes sobre els que tenen una millor comprensió i es podran comparar el seu nivell de comprensió dels conceptes amb el d’estudiants d’altres països. Per a fer aquesta anàlisi disposen d’uns tests, mundialment acceptats i revisats, que mesuren el nivell de comprensió dels conceptes físics fonamentals.

Què se us proposa que feu?
La vostra participació consisteix essencialment en passar als vostres estudiants de segon de batxillerat un test anònim  amb 30 preguntes de mecànica i un altre amb 32 preguntes d’electromagnetisme. Cada test no us prendrà més de 40 minuts i s’ha de passar en el moment més convenient per vosaltres al llarg del proper maig.

Què se us oferix?
Al professorat participant a l’estudi us faran arribar els resultats dels vostres alumnes, els globals dels centres participants i els resultats dels test en diferents països. Els tests estan dissenyats per permetre una anàlisi estadística factorial per cadascun de la vintena de conceptes avaluats. Aquests resultats us proporcionaran una visió molt completa del nivell de comprensió de la mecànica i electromagnetisme dels vostres alumnes en relació a la resta de Catalunya i altres països del món.

Que no és?
Fixeu-vos que només es mira el grau de comprensió dels conceptes més importants en aquests camps, el test no pot ni vol substituir el procés d’avaluació normal, com a màxim pot donar uns resultats objectius complementaris.

Més informació
Si voleu més informació sobre la iniciativa podeu consultar la pàgina web http://scf.host/scf/test/, on també trobareu el formulari d’inscripció, o podeu adreçar-vos als impulsors de l’estudi a través dels correus:

Joan Parellada joan.parellada@ub.edu
Víctor Grau victor.grau@uvic.cat

Cordialment,
Joan Parellada, president de la Societat Catalana de Física (IEC)
Víctor Grau, membre del Grup de Recerca Coneixement i Didàctica (UVic-UCC)
Julio Pérez, director del CESIRE (Departament d’Educació)

Share

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>