Premi Participa a l’escola

El curs 2019-2020  ha estat ben diferent dels anteriors. La pandèmia per la COVID19 ha provocat que la comunitat educativa s’hagi enfrontat a reptes inèdits. Per aquest motiu els projectes que optin al premi aquesta edició de ben segur seran diferents dels d’altres anys.

Us encoratgem a optar al premi i explicar-nos les vostres experiències, tant si es tracta de projectes participatius que no van poder finalitzar com estava previst  com si aquesta situació tan especial us ha fet dissenyar actuacions adaptades a les circumstàncies del confinament.

Som conscients dels reptes encara més grans que us esperen al començament del nou curs, però per això mateix és important valorar el que s’ha fet durant aquests mesos en què tothom, famílies, alumnat, docents, comunitat educativa en general, s’ha vist abocat a posar en marxa recursos inesperats.

Què és?

És un premi per a les escoles o instituts que han dut a terme, durant el curs, experiències de participació en què l’alumnat s’hagi involucrat en la vida del centre. Si sou una escola que treballa perquè els seus membres es converteixin en subjectes actius que participen per a transformar el que els envolta, aquest premi us interessa.

Què entenem per un projecte participatiu?

Un projecte participatiu…

…sorgeix a iniciativa de l’alumnat o respecta les seves formes d’organitzar-se i de relacionar-se…inclou col·lectius diferents, dintre i fora de l’escola…marca un abans i un després en la vida democràtica de l’escola…fa participar a col·lectius que no acostumen a participar…fomenta que cadascú participi segons les seves possibilitats…permet valorar després si ha funcionat o no.

Què es guanya?

Un màxim de 5.500 euros.
Un diploma de reconeixement.

Una escola més democràtica amb alumnes més actius i compromesos.

Presenteu el vostre projecte. Obre en una nova finestra.Sol·licituds del 18 al 31 de juliol

VÍDEO: Premi Participa a l’Escola: reconeixent la tasca dels centres que fomenten la participació. Obre en una nova finestra

Vegeu què s’ha fet en edicions anteriors!

Premi Participa a l’Escola 2019 per a municipis amb més de 20.000 habitants: projecte “Endavant amb el pati: un espai per a tothom” de l’Institut Quatre Cantons, de Barcelona.

Premi Participa a l’Escola 2019 per a municipis amb menys de 20.000 habitants: projecte “Comissió de Delegats del curs 18.19” de l’Escola el Rodonell de Corçà

Premi Participa a l’Escola 2018 per a municipis amb més de 20.000 habitants: projecte “Transformem els espais” de l’IES Bitàcola de Barberà del Vallès

Cliqueu la imatge per a veure el projecte

rsz_caratula_video_iesbitacola_144