Maletes de matemàtiques

Recursos per a treballar la geometria a primària

icomaletageomConjunt de materials pensats expressament per a l’ensenyament de la geometria que van acompanyats d’una guia didàctica que en facilita la utilització.

Tenen com a objectiu posar a l’abast del mestre un ventall de recursos per tal de poder desenvolupar el currículum d’aquest bloc de la matemàtica.

Per descarregar la guia didàctica clica aquí.

Adreçat al cicle mitjà i al cicle superior d’educació primària

El material inclòs a la maleta és aquest:

• CREATOR: Figures geomètriques planes de diferents colors, encaixables per construir cossos geomètrics, fer mosaics, descomposicions.
  • VOLUMS: tiges buides de 3 colors i longituds diferents i nusos d’unió.
  • MULTILINK: cubs de 2 x 2 cm encaixables de 10 colors diferents.
  • GEOPLANS:són una planxa quadrada, on hi ha una sèrie de claus o pivots col·locats de forma quadrada o rodona. Per fer-los servir calen gomes elàstiques preferentment de diferents colors.
  • PENTOMINO: capsa amb dotze peces de forma diferent, però totes elles de la mateixa superfície. La superfície de cada peca equival a cinc unitats.
  • TANGRAM: trencaclosques d’origen xinès de set peces.

Calculant tots som iguals. Crèdit de reforç

maletacalculCalculant tots som iguals és un crèdit de reforç de càlcul mental per dur-lo a terme en el 1r o 2n cicle d’ESO. S’acompanya d’un dossier amb les propostes didàctiques. Per descarregar la guia didàctica clica aquí.

Per tal de fomentar la motivació i l’interès per part de l’alumnat, el crèdit està plantejat a partir de materials que el porten a la realització d’activitats lúdiques en les quals els alumnes són el centre de l’aprenentatge.

Es divideix en cinc unitats: 1. Nombres naturals, 2. Nombres fraccionaris, 3. Nombres decimals, 4. Nombres enters i  5. Àlgebra

El material de la maleta es classifica en:

Jocs de fitxes i autocorrectius

• Triomino de multiplicacions
  • Dòminos de multiplicació i divisió
  • Heinevetter 1 x 1
  • Dòminos de càlcul (divisions)
  • Dòmino de fraccions/decimals
  • Cartes d’equivalència
  • Dòmino d’equivalències
  • Triomino de fraccions equivalents
  • Dòmino de fraccions: sumes i restes