Llibres d’artista: taller al voltant de l’obra de Katsumi Komagata

En el marc de les comunitats de pràctica d’educació infantil i de biblioteques escolars la Desirée Grifé i el Jaume Centelles van oferir un taller de com introduir i treballar els llibres d’artista o llibres objecte a l’aula, a partir de l’obra de l’il·lustrador japonès Katsumi Komagata.

Què ens diu Pascal Humbert sobre els llibres d’artista?

Els llibres d’artista són llibres creats com a obres d’art originals i normalment en edicions limitades.

Obres d’art en forma de llibre, on el llibre només és un suport i en la creació del qual es poden utilitzar infinites tècniques i amb diverses intencions comunicatives.

Aquest tipus de llibres, amb text o sense, amb narració oberta o tancada, permeten una major estimulació de les capacitats imaginatives dels nostres infants i dels adults, ja que més que explicar suggereixen. Així, no només som els oients de la història, sinó que esdevenim narradors de la nostra pròpia història.

Es van presentar obres de Bruno Munari i de Katsumi Komagata, del qual es feu una especial incidència sobre la sèrie Little Eyes.

La Desirée i en Jaume van explicar com presentar i explotar a l’aula aquests llibres tan singulars i ensenyar algunes de les obres fetes per alumnes seguint l’estil de l’il·lustrador japonès

Per acabar la sessió van proposar a les mestres de fer una creació seguint l’estil d’en Komagata:

| Reportatge de la sessió |