L’Escola Nova de Cervelló exposarà una experiència a la XXI Trobada de Presentació d’Experiències d’aplicació de la Pedagogia Sistèmica

L’objectiu d’aquestes trobades organitzades per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, és donar a conèixer experiències d’aplicació de la Pedagogia Sistèmica, que s’estan duent a terme a les diferents etapes i contextos educatius del nostre país, així com des d’altres contexts professionals, com ho és especialment el social, amb la voluntat que totes les persones que estan treballant des d’aquesta perspectiva, trobin un recolzament vivencial a les seves pràctiques pedagògiques i/o d’acompanyament, i que les persones que s’interessen en conèixer aquesta proposta trobin un espai on poder-s’hi posar en contacte.

Les arrels de les papallones prenen el vol, a càrrec de Míriam Pérez Amatriaim, mestra d’educació infantil i directora de l’Escola Nova de Cervelló. Formada en Pedagogia Sistèmica, entre d’altres, apassionada pel món creatiu, néta, filla i mare; i d’Elisa Tauste Heredia, mestra d’educació física i primària, i cap d’estudis de la mateixa escola, formada en Pedagogia Sistèmica, entre d’altres també; esportista i una apassionada del món de les emocions i de l’escolta.

Aquest projecte sorgeix arran de la primera promoció de l’escola que va fer 6è, degut als neguits i a les pors que els alumnes manifestaven a l’hora d’encarar el canvi d’etapa, i poc a poc s’ha anat generant un fil conductor que engloba a tota la comunitat educativa. A l’Escola Nova ha nascut un arbre gegant que permet arrelar-se, vincular-se i finalment acomiadar-se i volar cap a la vida. Es dóna en un espai respectuós, de transformació per a petits i grans, que ens permet créixer per prendre el vol amb llibertat. Aquest arbre, doncs, batega al compàs dels nens i nenes de l’escola, i els adults ballem i acompanyem aquest creixement juntament amb ells i les seves famílies. És una activitat adreçada a tota la comunitat educativa del centre.

|MÉS INFO SOBRE LA TROBADA|