La Xarxa de Competències Bàsiques, un model de professionalització docent

El que és aplicable a l’aula també ho és en l’àmbit de la professió docent. Partint d’aquesta premissa, el sentit de l’avaluació al llarg del procés de millora del centre —des de la seva concepció formativa— comporta també nous valors en la cultura dels docents: assumir reptes, sortir de la zona de confort, manifestar una voluntat transformadora i experimental, afrontar l’error com a part del procés d’aprenentatge docent i com a possibilitat de millora, compartir la mateixa pràctica i donar i rebre feedback constructiu per mitjà de processos d’autoavaluació i coavaluació entre docents i entre docents i persones expertes. Tots ells són elements constitutius del plantejament formatiu de la Xarxa.

En definitiva, l’avaluació formativa, associada a l’aprenentatge docent, està present no només en el què sinó també en el com de la Xarxa, fet que es vincula estretament amb el desenvolupament del rol professional dels docents en l’actualitat. I d’aquest model de professionalització és del que ens parla el document que us presentem i que ha estat elaborat per l’equip de coordinació de la Xarxa de Competències Bàsiques del Departament d’Educació amb l’assessorament de:

• Fernando Hernández (Universitat de Barcelona)
• Olga Esteve (Universitat Pompeu Fabra)
• Neus Sanmartí (Universitat Autònoma de Barcelona)
• David Duran (Universitat Autònoma de Barcelona)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>