La Lliga de Debat de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius

La Xarxa Vives d’Universitats organitza la competició d’oratòria més important del sud d’Europa, en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’objectiu de la Lliga és fomentar les competències transversals dels estudiants mitjançant l’ús de la paraula i crear un espai de formació on s’utilitza el català com a llengua vehicular.

Qui pot participar a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat?

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat està adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO, batxillerat (i equivalents) i cicles formatius d’entre 15 i 18 anys, de la Franja de Ponent, Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Andorra, Catalunya del Nord i Sardenya.

Els equips han d’estar formats per un mínim de 3 i un màxim de 5 estudiants del mateix centre educatiu i estar representats per un capità-tutor designat pel centre. Cal garantir la diversitat de gènere en la composició de l’equip.

Quins són els objectius de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat?

La Xarxa Vives impulsa des de l’any 2014 aquesta competició dialèctica amb els següents objectius:

• Millorar de les habilitats comunicatives dels participants que es troben en l’etapa formativa.
  • Fomentar l’adquisició de competències transversals com són la seguretat, el treball en equip, la creativitat, la documentació,l’anàlisi, la construcció d’un discurs, la planificació i la presa de decisions.
  • Proveir al professorat d’una eina d’innovació docent per al desenvolupament personal de l’alumne en l’àmbit delmultilingüisme.
  • Crear un espai de col·laboració entre els nivells d’educació secundària i superior.
  • Oferir a l’alumnat un primer contacte amb la universitat.
Com es desenvolupa la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat?

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat consta de fases locals (classificatòries) i d’una fase final.

Fases locals
Cada centre docent s’inscriu com a participant a una universitat de la Xarxa Vives. Les fases locals es disputen entre els equips dels centres inscrits a una mateixa universitat, que és qui acull la competició. L’equip guanyador de cadascuna de les fases locals es classifica per a la fase final.

Fase final
La fase final es disputa cada any a una universitat de la Xarxa Vives. En ella, competeixen els equips guanyadors de cada fase local, en representació de la universitat de referència.

|ACCÉS ALA INFORMACIÓ I ALS TRÀMITS PER A LES INSCRIPCIONS|