La Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d’@Educaciocat us proposa aquest Pla d’acció

L’actual context generat per l’epidèmia de coronavirus SARS-CoV-2 al nostre país i l’adopció de mesures extraordinàries com el tancament de les escoles suposa una oportunitat, alhora que repte, quan es tracta de garantir l’educació per a tots i totes, entesa com un dret fonamental i bàsic. Poder proporcionar als centres educatius els recursos i eines digitals necessàries que puguin donar continuïtat, en termes d’equitat i qualitat, al procés d’aprenentatge de l’alumnat és una prioritat. És per aquest motiu que el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya presenta un Pla d’acció: Centres educatius en línia que posa a disposició dels centres educatius del país amb l’objectiu de garantir l’aprenentatge en línia de l’alumnat i acompanyar al professorat i els centres en l’ús educatiu de les tecnologies digitals. Des de l’anunci de suspensió de les classes anunciat el passat dijous dia 12 de març de 2020, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya ha estat desenvolupant l’esmentat pla d’acció per a la seva posada en marxa immediata. Aquesta iniciativa també està acompanyada de l’actualització de les plataformes xtec i edu365, proposant eines, recursos digitals i orientacions per a la realització no-presencial d’activitats.