Departament d’@Educaciocat: Instruccions del per al curs 2020-2021 dels centres educatius de Catalunya

Aquest document té com a finalitat facilitar la tasca organitzativa i pedagògica dels centres educatius i orientar en la presa de decisions per preparar el nou curs escolar, d’acord amb catorze criteris generals amb la base que l’activitat docent presencial constitueix l’opció més desitjable i, per això, tindrà un caràcter prioritari en tots aquells contextos on sigui possible. No obstant això, la docència virtual també es considera un complement en l’educació postobligatòria.

Es parteix de l’oportunitat de valorar el nostre sistema educatiu. Un sistema que pensa en el benestar del seu alumnat i de les seves famílies. És el moment de la col·laboració i el compromís a tots els nivells, de la professionalitat i de la imaginació, del treball en equip i de la recerca d’aliances, de la complicitat de l’entorn per adequar el currículum en el marc del Projecte educatiu de cada centre. De repensar què fem i com ho fem. En definitiva, de dissenyar unes estratègies educatives que donin resposta a les necessitats i als drets de l’alumnat i, molt especialment, del que viu en entorns desafavorits, el que ha patit amb més cruesa els efectes de la pandèmia.