Express Yourself. A través dels altres ens convertim en nosaltres mateixos.

Els mètodes d’ensenyament tradicional de llengües sovint no fan possible que els alumnes expandeixin prou el seu desenvolupament comunicatiu en anglès. Aquest taller mostra, des d’un enfocament pràctic, com crear oportunitats didàctiques perquè els alumnes, de manera conscient, aprenguin a expressar-se de manera genuïna a partir de les emocions que experimenten en diferents situacions comunicatives d’aula.

Durant la sessió analitzarem i experimentarem com podem utilitzar el llibre de text amb flexibilitat i quines estratègies podem fer servir per promoure l’autoregulació dels alumnes perquè aprenguin a expressar-se com individus únics que són.

Organització de la sessió

Durant la sessió, els participants construiran ponts entre la pràctica i la teoria de manera continuada, amb l’objectiu de crear, al final de la sessió, les seves pròpies estratègies didàctiques fonamentades:

• A l’inici, reflexionarem sobre el que succeeix a les aules tradicionals d’ensenyament d’anglès i la manca d’un concepte clau a les classes: l’agentivitat.
  • A continuació, els participants experimentaran i analitzaran vídeos a partir dels quals es mostrarà la teoria i resultats de la tesi doctoral del ponent, així com maneres pràctiques d’utilitzar amb flexibilitat el llibre text, i estratègies que permetin als alumnes expressar-se cada vegada millor en anglès.
  • Després, els participants treballaran en grups, i reflexionaran sobre com podrien portar a la pràctica, en el seus propis contextos escolars, la teoria i els exemples treballats durant la sessió.
  • Es tancarà la sessió amb una ronda de preguntes i unes conclusions finals.

A qui va dirigida?

La sessió va dirigida a professorat de llengües estrangeres de primària,  secundària  i de formació de persones adultes. La sessió s’impartirà combinant llengua castellana i anglesa.

Dades organitzatives

• Dia i hora: dimarts 9 d’abril de 2019 (de 18:00 a 20:00)
  • Sessió a càrrec de Hendrik Dirk Lagerwaard (Professor de la FPCEE Blanquerna-URL)
  • Organització: CESIRE