Eulàlia Canal parla de la feina d’escriptora amb els alumnes de 5è de Sant Vicenç dels Horts

petoMandarinaDurant el curs 2016-2017, els alumnes de 5è de totes les escoles de Sant Vicenç dels Horts han llegit la novel·la d’Eulàlia Canal Un petó de mandarina.

Aquesta activitat de lectura s’emmarca dins el Projecte d’Àmbit Comunitari d’Impuls a la Lectura que coordina el Servei Educatiu Baix Llobregat-6 i compta amb col·laboració de la Institució de les Lletres Catalanes i de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts.

Al llarg de l’any els lectors han realitzat diverses activitats. Han treballat la conversa literària a partir del mètode Tell me d’Aidan Chambers, han realitzat booktràilers… i finalment s’han trobat amb l’autora per parlar del llibre.

El divendres 12 de maig, al Teatre del Centre Catòlic de Sant Vicenç dels Horts, 350 alumnes de les escoles Joan Juncadella, La Guàrdia, La Vinyala, Mare de Déu del Rocío, Sant Antoni, Sant Jordi i Sant Josep, dels col·legis La Immaculada i Sant Vicenç i de l’Escola d’Educació Especial Iris van parlar amb l’Eulàlia Canal del llibre i de la feina d’escriptora.

La trobada s’organitza en dues sessions en les quals els alumnes primer li van fer les preguntes que havien preparat i després, a cadascuna de les sessions, dos centres (Sant Antoni i Sant Jordi) van presentar dos booktràilers d’Un petó de mandarina.

Escola Sant Antoni

Podeu veure tots els booktràilers de l’Escola Sant Antoni en aquest enllaç.

Escola Sant Jordi

Podeu veure tots els booktràilers de l’escola Sant Jordi en aquest enllaç.

Finalment l’autora va escriure una dedicatòria a cadascun dels grups-classe que van participar en la trobada.

IMG_3534

La jornada va ser un èxit gràcies a la implicació de mestres i alumnes i a la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i, sobretot de la Institució de les Lletres Catalanes, que facilità la vinguda de l’Eulàlia Canal.