Escola L’Olivera de Vallirana: “Repensem l’espai d’aprenentatge”

L’escola L’Olivera de Vallirana ha inaugurat aquesta tarda un nou espai d’aprenentatge. Han estat acompanyats pel grup de recerca interuniversitari Smart Classroom, que els ha assessorat, des de la investigació científica, en el tema de repensar els espais d’aprenentatge necessaris per dur a terme les noves metodologies educatives i, sobretot, per oferir benestar físic i emocional a tots aquells que en fan ús. Es tracta d’un assessorament en tres dimensions:

• Pedagògica: Basada en els principis d’aprenentatge, fruit de la recerca científica.
  • Ambiental: Centrada en l’alumne (benestar i aprenentatge).
  • Digital: Aprenentatge i presència invisible de les eines digitals

L’escola va establir un procés participatiu de tota la comunitat educativa des de l’inici de la implementació del projecte, aconseguint la seva implicació i coresponsabilitat, amb el lema “Tots junts fem Escola”.

La voluntat de reconceptualitzar i dissenyar l’espai educatiu de l’escola L’Olivera s’emmarca dins del projecte educatiu de centre i del projecte de direcció, liderat per Patrícia Castaño, entenent l’espai escolar com una eina per impulsar i incentivar l’aprenentatge, amb la finalitat última de la millora del model educatiu i, per tant, de l’èxit educatiu.

Evidentment, aquest només és el primer d’altres espais que volen seguir redissenyant dins de l’escola. Ja han inciat la remodelació de l’espai de l’entrada i de l’aula de música… continuaran treballant en la resta dels espais d’aprenentatge.

L’acte va comptar amb la presència de la Inspecció Educativa de la zona, amb la regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Vallirana, els Serveis Educatius de zona, l’AMPA a més de l’equip directiu i els docents de l’escola. Va cloure l’acte la inspectora d’educació al centre, l’Alicia Aguilar.