Els finalistes de la nostra demarcació a l’Edurecerca del Baix Llobregat 2015-2016

logoedurecercabl6

Els Serveis Territorials d’Ensenyament al Baix Llobregat, juntament amb el teixit associatiu i empresarial de la comarca impulsen el certamen EduRecerca de reconeixement dels treballs de recerca que duen a terme els alumnes de l’educació secundària postobligatòria.

Per fer-ho possible, es parteix de les propostes dels treballs finalistes de cada demarcació de la xarxa de serveis educatius d’acord a unes bases genèriques i a l’encaix a unes bases específiques elaborades per cada entitat que forma part del partenariat de l’esdeveniment (les bases específiques es poden consultar clicant damunt el logo de cada entitat).

A la demarcació del Baix Llobregat-6, integrada pels municipis de Cervelló, Corbera de Llobregat, La Palma, Pallejà, Sant Vicenç dels Horts, Torrelles de Llobregat i Vallirana; un cop reunida la comissió de selecció de treballs finalistes per a l’EduRecerca del Baix Llobregat 2015-2016, i en funció de les bases genèriques i específiques de les diverses entitats convocadores derivarà a la final comarcal aquestes propostes:

La Guerra del Francès al Baix Llobregat

Albert Gil Gil (autor)

Antonio Honorato Márquez (tutor)

INS Gabriela Mistral (Sant Vicenç dels Horts)

El treball neix amb la idea de compilar tota la informació coneguda sobre la Batalla de Molins de Rei i del 1808 al Baix Llobregat. Juntament amb aquesta aproximació a la història de la comarca, el treball vol recórrer la relació entre Espanya i França a principis del segle XIX i la tensa situació política a Europa, que és indispensable conèixer per tal d’entendre el nucli del treball: la Guerra del Francès, principalment els fets ocorreguts durant l’any 1808.

Centre d'Estudis Comarcal

El silenci de la Muntanya

Mònica Prats Aymerich, Ivet Jiménez Moreno i Noor Okuendo López  (autores)

Joan Folqué Nicolau (tutor)

Salesians de Sant Vicenç dels Horts

El silenci de la Muntanya, és una investigació sobre un aspecte de l’acció humana en aquesta espectacular obra de la naturalesa, Montserrat, amb la qual pretenem donar a conèixer una faceta desconeguda d’aquesta muntanya emblemàtica: els eremites i l’eremitisme.

Running Solidari

Gemma Ramos López i Laura Carreras Tugas (autores)

Diana Escudero (tutora)

Salesians de Sant Vicenç dels Horts

El nostre objectiu principal es basa en saber com és representada avui en dia la solidaritat, com es dóna a conèixer a través de les xarxes socials i algunes de les seves vessants, com el running. La finalitat del nostre projecte de recerca és demostrar la interacció que es produeix entre les xarxes socials, la pràctica del running i els moviments solidaris.

Consell de les Dones

Malala: la lluita pel dret a l’educació.

Laura Hernández i Iris Sánchez Valle (autores)

Diana Escudero (tutora)

Salesians Sant vicenç del Horts

Els nostres objectius en “Malala: la lluita pel dret a l’educació” són investigar sobre les condicions del país en què va néixer Malala,la noia d’origen pakistanès que amb 15 anys va rebre el Premi Nobel de la Pau, la importància i repercussió de la seva lluita pel dret a l’educació al seu país i quin paper juguen els mitjans de comunicació en aquesta, així com sensibilitzar la gent dels països que tenen aquest dret i fer veure la seva importància.

Alguns estereotips del món

Sara Blanco Correa (autora)

Àngels Almazan (tutora)

INS Gabriela Mistral (Sant Vicenç dels Horts)

La proposta vol posar de manifest el paper dels estereotips i dels prejudicis en la nostra percepció de les diferents diversitats presents a la societat i demostrar, que la varietat de cultures, no és un fet que s’hagi de veure amb contrarietat, sinó que és un mitjà que podem aprofitar.

El maltractament infantil

Roger Garcias Mayor (autor)

Rafa Benítez Martínez (tutor)

Institut Corbera de Llobregat
(vídeo esborrat a demanda de l’estudiant)

Treball que consta d’una recerca teòrica de tota la informació que engloba el fenomen dels maltractaments a menors i d’una investigació a alumnes de l’Institut Corbera de Llobregat, per a validar o refutar la hipòtesi que afirma que els alumnes víctimes de malstractements, abusos o agressions obtenen un nivell acadèmic més baix que els alumnes que no n’han rebut de cap mena.

El dol per mort: com se supera?

Paula Neiro Escobedo (autora)

Encarna Pérez (tutora)

INS de Pallejà

El dol i la mort són aspectes universals de tot ser humà. Quan les persones patim una pèrdua, iniciem un procés en el qual la nostra ment sanarà després del dolor.

Aerodinàmica Eòlica

Carles Solé, Roger Solé i Ian Langa (autors)

Francesc Jornet Vilaplana (tutor)

Salesians de Sant Vicenç dels Horts

Comprovar a partir d’una maqueta funcional d’un aerogenerador, amb diferents aspes intercanviables, les diferents lleis que regeixen l’aerodinàmica i poder saber quin perfil és el més aerodinàmic provant-les en l’aerogenerador.

Aprendre a emprendre

Sílvia Olivares Guillén i Roger Ordoño Manzanas (autors)

Josep Fernández (tutor)

Salesians de Sant Vicenç dels Horts

El nostre objectiu era trobar una via de negoci en l’economia actual, a partir de l’anàlisi de l’entorn, i garantir la seva continuïtat en el mercat. Volíem saber emprendre i portar a la pràctica la nostra idea. La nostra hipòtesi era que una idea de negoci que tingui possibilitats de persistir en el mercat ha de ser útil, innovadora i còmoda, i per aquest motiu crèiem que el sector el referent a les noves tecnologies era la via de negoci que oferia més possibilitat d’èxit.