Els centres educatius de Sant Vicenç dels Horts participen en el projecte #Vincles d’art urbà

Al llarg de l’any 2019 la Fundació Contorno Urbano i l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts han impulsat el projecte Vincles. Art urbà a Sant Vicenç dels Horts que té com a principal objectiu millorar el paisatge urbà del municipi a través de processos participatius amb veïns, veïnes i entitats.

La iniciativa potencia el treball en comunitat per escampar pintures murals per diversos indrets del municipi, amb la participació d’artistes professionals que treballen conjuntament amb la ciutadania i les entitats locals.

Aquest projecte s’ha dividit en tres grans eixos o “vincles”:

VINCLE 1: SUTURA URBANA. Uneix els barris de Sant Vicenç dels Horts utilitzant un espai físic de connexió: els túnels dels FFCC i per extensió alguns espais del traçat de la via.

VINCLE 2: ESPAIS INTERIORS. Dona visibilitat diverses escales del barri de Sant Josep, donant continuïtat el projecte comunitari “Ciutat en vers”.

VINCLE 3: MICROURBANISME. Ocupa alguns espais reduïts del barri de Sant Josep per fer-los més amables i adaptar-los a les inquietuds i necessitats de la ciutadania.

La participació d’escoles i instituts s’ha centrat en el primer vincle, Sutura Urbana. Les intervencions han partit d’un procés comunitari i participatiu, on s’han implicat alumnes, mestres i professors per a decidir la temàtica dels murals.

A continuació us deixem amb un vídeo promocional de l’activitat 12+1, lligada al Vincle 1 – Sutura Urbana.

MUSA vs SIRO // 12+1 Project // Enero 2019 Sant Vicenç dels Horts from Contorno Urbano on Vimeo.