Els alumnes de 5è de Sant Vicenç dels Horts conversen amb Carles Sala

“Cornèlius i el rebost d’impossibles” va centrar la conversa que els alumnes de cinquè de les escoles de Sant Vicenç dels Horts van tenir amb Carles Sala i Vila dijous 30 de maig de 2019. Aquesta activitat organitzada pel Servei Educatiu Baix Llobregat-6  té el suport de la Institució de les Lletres Catalanes i de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts.

Hi van participar 264 alumnes de les escoles Joan Juncadella, La Immaculada, La Vinyala, Sant Antoni, Sant Jordi i Sant Vicenç, que durant dues sessions intenses van intentar descobrir els secrets que s’amagaven dins la novel·la.

En Carles va començar la sessió fent dues preguntes als assistents: si els havia agradat la novel·la i què canviarien, i si havien tingut alguna dificultat amb el llenguatge. Recordem que les obres d’en Carles es caracteritzen per una gran riquesa de llenguatge.

A continuació els alumnes van començar a preguntar sobre els personatges, el poble, el procés de creació de l’obra, la seva feina d’escriptor… i en Carles ho va respondre tot. Un dels moments, potser, més destacats, va ser quan li van preguntar si li havia costat molt escriure Cornèlius i el rebost d’impossibles, i ell va mostrar tot allò que va fer: primer anotar les idees que li van sorgir en un full; després organitzar-ho tot en un gran mapa conceptual de manera que tot tingues el seu punt de misteri i les informacions anessin sortint de mica en mica per tenir atrapat al lector, i finalment el procés de revisió.

Un altre dels moments interessants va ser quan va ensenyar l’adaptació de dues obres seves al llenguatge Braille.

Al final d’una de la primera de les sessions els alumnes de l’escola Sant Jordi van mostrar dos dels booktràilers que havien realitzat sobre l’obra d’en Carles Sala.

5è A Escola Sant Jordi

5è B Escola Sant Jordi

En podeu veure més al web de l’escola.