El cicle mitjà de l’Escola Nova de Cervelló experimenta el món del cinema amb la maleta “La màgia de l’animació”

Com cada curs, la maleta didàctica “La màgia de l’animació” surt dels CRP per portar a les escoles una manera diferent, divertida i pràctica de treballar el món del cinema.

Dins de les maletes podem trobar-hi els principals aparells precinematogràfics: el zoòtrop, el praxinoscopi, el taumatrop i el Cine Nic, entre d’altres, seran clau per descobrir i experimentar l’animació i la història dels espectacles visuals des dels inicis del cinema. L’objectiu de “La màgia de l’animació” és poder experimentar de primera mà totes aquestes joguines òptiques que formen part del precinema.

A l’Escola Nova de Cervelló les han fet servir amb moltes ganes, i els alumes de Cicle Mitjà s’han convertit en autèntics experts i expertes! Ha estat fàcil ja que les maletes didàctiques inclouen plantilles perquè els nens i nenes puguin crear els seus propis aparells: mireu quins taumatrops i foliscopis més originals! Treballar el cinema a través del joc i l’experimentació és la millor manera de descobrir tota la màgia que s’hi amaga!

La maleta “La màgia de l’animació” és un projecte dels Serveis Educatius de la Filmoteca de Catalunya en col·laboració amb el Servei Educatiu del Museu del Cinema de Girona i està disponible cada curs als CRP seleccionats.

Font: Serveis Educatius de la Filmoteca de Catalunya