Dones i Ciència. Conferències divulgatives adreçades a alumnat de cicle superior d’Educació primària i de 1r curs d’Educació secundària

“100tífiques” és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute for Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

El Departament d’Educació, us convida a inscriure-us a la tercera edició de l’esdeveniment #100científiques l’11 de febrer de 2020 (Dia Internacional de les Dones i les Noies de la Ciència) que estem organitzant amb la Fundació Catalana per la Recerca I la Innovació (FCRi) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST).

Podeu visitar la web #100tifiques.cat per més informació. En resum, el #100tífiques significa que un centenar de dones científiques (màsters, estudiants de doctorat, investigadors postdoctorals i líders de grups, personal científic, directives) tant del sector públic com del privat presentaran xerrades a escoles de tot Catalunya l’11 de febrer de 2020, Dia de les dones i les nenes a la ciència. Aquestes conferències estaran adreçades a un públic d’entre 11 i 12 anys (6è de primària i 1r de secundària). Es preveu que mitjançant aquestes xerrades s’arribi a uns 20.000 joves.

A causa de la situació actual de pandèmia, farem les visites mitjançant plataformes en línia. Volem aprofitar aquest format per augmentar la capacitat d’arribar a un nombre més elevat d’escoles ubicades a totes les àrees i oferir un repositori de sessions enregistrades perquè
els estudiants puguin explorar més tard altres disciplines científiques i experiències professionals.

La majoria de les visites es realitzaran en català o castellà i algunes escoles estan disposades a acollir xerrades en anglès. Com que volem mostrar una gamma més àmplia d’experiències professionals i perfils científics per connectar amb un públic més ampli de nois i noies, animem a les investigadores internacionals a participar a l’esdeveniment #100tifiques. El formulari us demana que indiqueu la vostra àrea de coneixement i àmbit científic. Ens servirà per tenir una millor descripció de la comunitat científica que visitarà les
escoles.

Es farà el possible per atendre totes les demandes, però no es pot garantir que la temàtica triada pel centre sigui l’especialitat de la científica. Les assignacions prioritzaran l’ordre d’inscripció.

Si esteu interessades a participar, poseu-vos en contacte amb el vostre CRP de referència comunicant el vostre interès i empleneu el següent formulari per confirmar la vostra participació abans del 14 de gener de 2020: http://100tifiques.cat/inscriute_escola/

En el moment de fer el registre a l’activitat us recordem que cal:
– Incloure l’enllaç a la videoconferència amb el que fareu el contacte amb la científica.
– Pujar la carta de compromís en format PDF (ho podreu fer des-de el formulari)
– En cas que la xerrada sigui enregistrada, enviar-la al vostre CRP de referència
– Vehicular els dubtes al vostre CRP de referència
– Fer el contacte amb la científica assignada a partir del 29 de gener (el més aviat
possible)

• Calendari i procediments
    Inscripció dels centres educatius al web: http://100tifiques.cat/inscriute_escola/
    Per entrar a l’aplicació cal fer la inscripció com a escola a l’enllaç (a dalt a la dreta): #100tifiques.cat i adjuntar la carta de compromís que es demana al mateix formulari.Activitat adreçada a l’alumnat de 6è de primària i 1r d’ESO.
    L’assignació de les científiques a les escoles es comunicarà el 29 de generFins al 14 gener de 2021. Inscripcions centres
    A partir del 29 gener de 2021. Assignació de les científiques
    A partir del 29 gener de 2021: primer contacte amb la científica assignada
    11 de febrer 2021, a les 11:00 h. Xerrada 100tífiques (virtual)