Directrius per a l’organització i gestió dels Serveis Educatius del Departament d’@Educaciocat. Curs 2020-2021

Els serveis educatius són equips multiprofessionals que donen suport i assessorament als professors i als alumnes (i les seves famílies) de centres educatius públics i privats concertats de nivells educatius no universitaris.

Cada servei educatiu de zona està format pels serveis educatius que actuen en els centres d’una zona educativa específica; aquests serveis són els següents:

• Els centres de recursos pedagògics, integrats per equips de suport a l’activitat pedagògica dels centres i a la tasca docent de mestres i professors, especialment quant a la formació permanent, els recursos pedagògics i de dinamització de projectes del centre i de la zona.
  • Els equips d’assessorament i orientació psicopedagògica donen suport als professors i als centres en la resposta a la diversitat dels alumnes i en relació amb els que presenten necessitats educatives especials, així com a les seves famílies.
  • Els equips d’assessorament en llengua i cohesió social assessoren i orienten en els àmbits de la llengua, la interculturalitat i la cohesió social i donen suport als professors en l’atenció a la diversitat relacionada amb els alumnes, especialment procedents de la immigració i/o amb amb risc d’exclusió social.

Com a complement a aquestes orientacions, el 29 de juliol es va fer públic un document amb orientacions i prioritats per als serveis educatius (curs 2020-2021)

El document inclou:

1. Introducció

2. Mesures organitzatives de prevenció i seguretat aplicables a l’etapa de represa

3. Serveis Educatius de Zona. Treball integrat del SE

3.1 Concreció de les prioritats ELIC