Entrevista a Ma. Àngels Megías, Directora de l’EAP Sant Vicenç dels Horts, en el Dia Internacional de la Dislexia.

La Ma. Àngels Megías, Directora de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic del Servei Educatiu de la demarcació de Sant Vicenç dels Horts, ha estat entrevistada en el programa “Sant Vicenç al Dia” de la Ràdio Sant Vicenç per commemorar el Dia Internacional de la Dislexia,

La Ma. Àngels ens explica com afecta la dislexia a infants i adolescents,Podcast entrevista Ma. Àngels Mejías i com es treballa des de les escoles i els instituts. Clicant aquí podreu escoltar el podcast entre el minut 09,00′ i 26,00′

Un dels trastorns d’aprenentatge més comuns que afecta els nens en edat escolar és la Dislèxia. És per això que el 8 d’octubre se celebra el Dia Internacional de la Dislèxia, per conscienciar les persones sobre aquest trastorn que afecta el 10% de la població mundial, segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

D’acord a xifres estimades, els nens dislèxics (amb edats compreses entre els 7 i 9 anys) representen entre el 3 i el 6% de la població infantil, presentant aquesta condició més en els nens que en les nenes. El contingut curricular de el sistema educatiu actual està basat en l’aprenentatge, a través de la lectura, l’escriptura i la memorització, generant marcades condicions de desigualtat en els nens amb dislèxia, per la seva dificultat per a la comprensió i l’aprenentatge.

La setmana 5 a l’11 d’octubre es celebra la SETMANA EUROPEA PER A LA CONSCIENCIACIÓ DE LA DISLÈXIA.

L’Associació Catalana de Dislèxia s’adhereix a aquest esdeveniment i farà una trobada virtual sobre La dislèxia en temps de la COVID-19.

Quan? El 10 d’octubre, d’11 a 13 h

On? A https://meet.google.com/ytw-muum-bfm