Oberta la inscripció al curs sobre Didàctica de les matemàtiques des d’una perspectiva STEAM, adreçat a professorat dels centre d’educació secundària del Baix Llobregat.
El termini de les inscripcions es tancarà el 19 de gener de 2020. Les especificacions del curs les podeu consultar a continuació.
INFO SOBRE L’ACTIVITAT FORMATIVA
2019-2020 | Curs. Secundària Obligatòria i batxillerat | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
13/2/2020 – 14/5/2020 (30 hores) de 15:00h a 18:00h | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
INS Frederic Mompou | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
av. Mas Picó, 65-69 (Sant Vicenç dels Horts) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inscripció | 09/01/2020 – 19/01/2020 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Persones destinatàries | Professors de Secundàra de Matemàtiques En funció de la demanda també es poden admetre professionals de Ciències o Tecnologia. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Requisits de certificació | Presentació d’algun treball basat en evidències sobre la implementació de materials del projecte i resposta a qüestionaris de seguiment i 80% assistència. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descripció | La importància de les matemàtiques en el procés científic és fonamental. A partir del procés experimental s’obtenen dades que matemàticament es modelitzen per tal de poder fer previsions. Un bon coneixement matemàtic ajuda a interpretar els fenòmens i el professorat de Secundària n’ha de ser conscient. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objectius | * Conèixer experiències i propostes de treball matemàtic des dels diversos blocs de contingut * Descobrir i aplicar vies de contextualització i interdisciplinarietat per tal de treballar conjuntament dos o més blocs de contingut matemàtic * Descobrir i aplicar vies de contextualització i interdisciplinarietat per tal de treballar conjuntament les matemàtiques i els altres àmbits STEM * Desenvolupar noves propostes de treball interblocs i interdisciplinar en el món STEM |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Continguts | * La importància de les matemàtiques en les vocacions STEM * Procés tecnològic vs Indagació vs Resolució de problemes * Aprenentatge de matemàtiques en contextos matemàtics, científics i tecnològics (basat en Jordi Deulofeu) * Didàctica de les matemàtiques més experimental (Experimentació, descobriment, conceptuació, formalització o demostració) * Ús de materials manipulatius * Eines d’ús a l’aula (Scratch, Wolfran Alpha, GeoGebra,…) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formador/a | Mireia López | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Organització | Servei Educatiu Baix Llobregat VI | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
se-baixllobregat6@xtec.cat | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Calendari |
|