Convocatòria de Mentors Digitals per al període gener 2022 – agost 2023

El Departament d’Educació impulsa el programa temporal de mentors/ores digitals, finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i la Unió Europea – NextGenerationEU en l’àmbit del Departament d’Educació, per donar suport al Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023 del Departament d’Educació, que tindrà una durada d’un any i vuit mesos compresa entre el gener de 2022 i l’agost de 2023.

Els destinataris són personal funcionari de carrera dels cossos docents dels grups A i B, de qualsevol dels cossos:

• cos de mestres
  • cos de professors/catedràtics d’ensenyament secundari
  • cos de professors tècnics de formació professional
  • cos de professors/catedràtics d’arts plàstiques i disseny
  • cos de professors/catedràtics d’escoles oficials d’idiomes
  • cos de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny

Els llocs s’ocuparan en forma de comissió de serveis, amb complement d’assessor tècnic docent, i jornada completa en horari de matí i tarda.

Les funcions principals que hauran de dur a terme els mentors seran:

1. Acompanyar i assessorar els centres educatius en els quals es fa la intervenció de mentoria en la definició i implementació de la seva estratègia digital, en el marc del projecte educatiu de centre.
  2. Acompanyar els centres educatius en els quals es fa la intervenció de mentoria en la definició del pla de formació interna, per tal que els/les docents assoleixin un nivell intermedi de competència digital docent.
  3. Assessorar els centres en els quals es fa la intervenció de mentoria en la planificació de l’avaluació de la competència digital de l’alumnat del centre i per nivells educatius.
  4. Recollir indicadors dels centres que permetin definir l’estat de maduresa digital del centre i l’aplicació del Pla d’educació digital de Catalunya.
  5. Coordinar la subxarxa d’Estratègia digital dels centres que reben la intervenció de mentoria.
  6. Donar a conèixer, als centres, projectes que promou el Departament d’Educació per millorar la competència digital de l’alumnat.
  7. Coordinar-se amb tota la xarxa d’agents territorials i centrals del Departament d’Educació en el marc del Pla d’educació digital de Catalunya.
  8. Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.

Si esteu interessats podeu trobar la convocatòria a l’ATRI, a l’apartat Mobilitat/Consultes ofertes de treball, amb el codi EDUMD001-21. Podeu trobar més informació en aquesta pàgina del Portal de Centre dedicada a les Mentories Digitals.