Convocatòria de finançament per activitats amb entitats o institucions fetes a centres públics d’@educaciocat

Fins el 20 de setembre els centres educatius poden demanar subvenció al Departament d’Educació per al finançament d’alguna actuació, programa, projecte, etc.. per fer enguany amb alguna entitat externa (universitat, institució, fundació, etc..) i que els ajudi a millorar l’acció educativa al centre. Aquí hi entren programes amb famílies, amb els docents, amb els alumnes sobre temes que interessin (mindfulness, ioga, reforç d’àrees competencials, tallers per la mediació, bulliyng, música, art, ciència, TAC, etc…..) i tot allò que ajudi a millorar algun aspecte educatiu.

Al Portal de Centre hi trobareu la convocatòria de selecció de Projectes amb Oportunitats d’Èxit Educatiu a Favor de l’Alumnat (POEFA) en centres educatius de Catalunya públics, de titularitat del Departament d’Educació, en el marc del Programa Operativo de Empleo, Formación y Educación, FSE 2014-2020

Per donar resposta als alumnes més vulnerables i pels centres que els atenen (5è i 6è de Primària, 1r i 2n d’ESO, de centres públics).

El termini de sol·licitud acaba el 20 de setembre 2019.

Us animem a compartir amb altres centres aquesta convocatòria i us avancem les 5 àrees de finançament possibles, si en son seleccionats.

1. Modalitat A. Accions de reforç educatiu extern proporcionades, en horari lectiu, per orientadors, docents, professionals o assessors de reforç per als alumnes més vulnerables. Inclou activitats personalitzades d’atenció, suport a les competències bàsiques, orientació i reforç educatiu per als alumnes de necessitats específiques atenció a la diversitat en horari lectiu.
  2. Modalitat B. Extensió educativa amb un component lúdic, dins i fora del centre, en horari lectiu, de tarda o extraescolar. Inclou tallers, sortides i activitats lúdiques i motivadores per millorar les competències personals i socials a partir de la implicació dels alumnes en les activitats als barris o municipis i diferents espais educatius (per exemple, biblioteques, museus, camps d’aprenentatge, etc.).
  3. Modalitat C. Orientació als alumnes amb talents singulars i necessitats educatives específiques, i atenció a col·lectius d’alumnes en risc d’exclusió, marginalitat, abandonament prematur i desafecció escolar. Inclou activitats d’orientació amb alumnes destinataris i els seus professors, per assolir les competències bàsiques i les competències de l’àmbit personal i social en l’acompanyament als alumnes i en el seu projecte de vida, posant èmfasi en les transicions educatives.
  4. Modalitat D. Grups interactius per crear una comunitat i xarxa de suport en els centres participants. Inclou tallers, sessions i activitats de suport a les famílies i agents educatius de col·lectius vulnerables, a través de la seva participació en la inclusió i acollida a la comunitat educativa.
  5. Modalitat E. Creació d’activitats i material educatiu de reforç per proporcionar suport als alumnes en període de vacances. Inclou el suport a les activitats d’educació en el lleure i estades estivals de suport educatiu als alumnes a través d’espais didàctics específics, i facilita l’accés virtual a recursos educatius vinculats a la dimensió d’aprendre a aprendre per als alumnes en risc d’exclusió, en períodes festius i de vacances.