Accions preliminars del Primer Congrés de l’Escola Pública de Catalunya

Aquesta iniciativa sorgeix fa poc més d’un any, en una primera trobada amb escoles i persones relacionades amb l’educació, el món universitari i entitats diverses, per definir una iniciativa col.lectiva que comportés una acció per parlar d’educació. El resultat va ser la idea de convocar un Primer Congrés de l’educació Pública de Catalunya.

Amb aquesta voluntat, un conjunt d’escoles s’han constituït com a grup promotor del Primer Congrés d’Educació Pública. Actuen en el marc de la Federació de MRP de Catalunya.Volen que el Congrés articuli un marc de coordinació, reflexió i intercanvi entre tots els centres educatius públics de Catalunya per fer-se present socialment i definir propostes alternatives als reptes de transformació educativa que tenim.Volen afavorir una xarxa horitzontal on el centres educatius públics siguin motor de millora del nostre sistema educatiu.

Per tot això, el grup promotor us anima als centres i als educatius, a participar en la seva organització. I, a les persones o entitats, a col.laborar en qualsevol tasca que organitzi el Congrés.

En ambdós casos, el primer pas és omplir el formulari d’adhesió.

El calendari proposat és el següent:

• Gener/Setembre 2019. Preparació i organització. Inscripcions i adhesions a la convocatòria. Delimitació dels temes a debat.
  • Maig del 2019. Està previst una nova convocatòria de centres educatius per concretar els temes a debat.
  • Octubre 2019. Presentació pública i convocatòria del Primer Congrés. ● Octubre 2019/Gener 2020. Debats territorials i temàtics
  • Febrer 2020. Jornades finals del Primer Congrés

Se us proposen un conjunt d’accions que podeu realitzar a partir d’aquests moments:

1. Informar a tots els estaments del vostre centre educatiu de la participació en la convocatòria: claustre, Consell Escolar, Associació de Famílies, altres entitats que col·laboren en el centre. Pensem que pretén ser un Congrés de centres educatius, no només de professorat.

2. Plantejar la possibilitat de que el vostre alumnat hi pugui participar amb la seva pròpia veu. Volem redefinir l’educació pública, el seu sentit, el seu propòsit: la participació de l’alumnat pot ser també molt rellevant.

3. Respondre al qüestionari sobre els temes que us agradaria aportar, reflexionar, etc. Ho podeu fer en el següent enllaç.

4. Participar directament o virtualment en l’organització del Congrés. Podeu formar part del grup promotor, ja sigui de manera presencial (ens reunim una vegada al mes) o de forma virtual, en contacte amb alguna de les comissions de treball:

• Comunicació
  • Documentació
  • Relació amb les administracions i entitats
  • Secretaria
  • Economia

5. Difondre el Congrés en els centres educatius del vostre entorn més proper, animantlos a participar en la convocatòria.

6. Organitzar algun acte de debat en el vostre centre. Estem confeccionant l’esquema de debat a partir de les vostres aportacions (punt 3), però qualsevol iniciativa que generi un debat pot ser d’interès ja per a la resta. Es tracta de que hi hagi una reflexió i acció col·lectiva. Tota iniciativa serà ben rebuda.

7. Posar-se en contacte amb els centres educatius del vostre entorn que també s’hagin apuntat a l’organització i realitzar algun acte conjunt: presentació, debat, etc. Ens podeu demanar informació o suggeriments per realitzar-lo. I tot el que se us acudeixi per fer més gran aquesta iniciativa. Sabem que hem fet una aposta difícil, però confiem amb les iniciatives i la col·laboració de tothom. Junts podem aconseguir fer sentir la nostra veu i visibilitzar l’educació pública com a motor de la transformació educativa i social que el nostre país necessita.No deixeu d’informar-nos de tot el que organitzeu. Properament, encetarem un Blog informatiu i d’opinió, probablement vinculat al Diari de l’Educació. Us mantindrem informats.

Grup Promotor del Primer Congrés d’Educació Pública de Catalunya

email: congreseducaciopublica@gmail.com