Comunicat de l’ACPdeCRP en motiu de les sentències de presó als líders polítics i socials del procés independentista

Els professionals dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya, en tant que docents i en conseqüència, dedicats a l’educació del nostre país volem manifestar el nostre rebuig més frontal a les sentències de presó a les que es condemna als nostres representants polítics.

La democràcia parlamentària, sobre els valors de la qual edifiquem la convivència als nostres carrers i eduquem als nostres fills, basa els seus principis d’acció en l’intercanvi d’idees a través del diàleg i en la resolució de les demandes socials mitjançant l’exercici del sufragi universal.

Com a mestres i professors som plenament responsables de fer arribar a les aules dels nostres centres educatius aquestes eines -la paraula i el vot- per aconseguir una societat més justa, inclusiva i igualitària, en la qual cada nen i cada nena construeixin el seu futur. A més, com a assessors educatius, des dels CRP som coneixedors de l’esforç i de la feina que suposa això en el dia a dia de cada escola i institut del nostre país.

Després de la imposició de penes de presó als representants polítics que van donar veu i vot als anhels de més sobirania i llibertat d’una part majoritària del poble de Catalunya, no podem sinó preguntar-nos quin missatge ens transmet el poder judicial espanyol, i per extensió, el propi estat.

I com hem d’explicar als nostres alumnes que la paraula i el vot no només són quimeres per aquest estat, sinó que fins i tot són delicte.

Finalment, volem donar tot el nostre escalf, estima i suport als presos polítics i a les seves famílies perquè l’estat espanyol els ha convertit en el centre de la seva injustícia, i no sap o no vol saber que ens tenen a tots nosaltres al seu costat.

ACPdeCRP, 14 d’octubre de 2019