Projecte que proposa posar a l’abast de l’alumnat dels tres primers cursos de l’ESO, l’elaboració de coneixement científic mitjançant activitats elaborades per a l’ocasió.

Això implica fer possible que cada alumne experimenti, pensi, s’emocioni, dialogui, argumenti, escrigui i representi, i s’organitzi per construir i aplicar coneixement científic, millorant la seva comprensió dels fenòmens del món.

La direcció del projecte va a càrrec de Conxita Màrquez del Departament de Didàctica de les Matemàtiques i Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona.

El projecte té com a objectius:

• Promoure l’activitat científica escolar a partir de la interacció de l’alumnat amb els fenòmens naturals i el grup classe acompanyat pel professorat, experimentant les emocions que comporta.
  • Construir models científics que permetin explicar fenòmens naturals.
  • Identificar i resoldre preguntes i problemes en diferents contextos, aplicant models científics.
  • Promoure l’experimentació com a font d’evidències que sustenten la construcció del coneixement científic.
  • Relacionar el fonament bàsic del funcionament d’instruments científics amb la magnitud que mesuren per tal de contribuir a la construcció de coneixement científic.
  • Comunicar l’activitat científica a partir de la descripció de fenòmens i processos, de la seva explicació amb llenguatge científic i de l’argumentació de les pròpies opinions.
  • Afavorir la implicació de l’alumnat en la construcció del propi coneixement científic per tal que contínuament pugi avaluar-lo i millorar-lo.

Consta de 9 unitats didàctiques, 3 per a cada nivell.

Primer d’ESO

Segon d’ESO

Tercer d’ESO

| ACCÉS ALS MATERIALS DEL PROJECTE |

1. Berta

Bona tarda,
    No es pot entrar als recursos d’aquesta pàgina: Ciències 12-15, un projecte per al desenvolupament de les competències del pensament científic a l’ESO.
    M’agradaria molt poder entrar al recurs: Unitat 5. Què tenen en comú les muntanyes russes i els castellers?

1. Redacció Autor de l'article

Hola, Berta,

Abans que res, moltes gràcies per l’advertiment. No ens havíem adonat que els enllaços no estan operatius. Ens posarem el contacte amb el CESIRE que és des d’on pengen els enllaços i intentarem actualitzar-los l’abans possible.

Salutacions.

2. Redacció Autor de l'article

Hola de nou, Berta,

En relació als enllaços no operatius dels materials didàctics del CESIREque t'interessa consultar, de moment aquesta és la situació, després d'una consulta feta via Twitter: