Aula Dial, premi CAC a l’escola en la categoria de «Treballs de ràdio»

Aula dial , el programa de Ràdio Sant Vicenç que converteix els alumnes vicentins en periodistes, ha guanyat el Premi el CAC a l’escola a la categoria de ràdio. Ha estat en la XV edició dels premis que atorga el Consell de l’Audiovisual de Catalunya, que per primer cop han incorporat treballs de ràdio.

La convocatòria ha comptat amb més d’un centenar de participants d’arreu de Catalunya. El jurat ha valorat el fet que sigui un “projecte col•laboratiu entre els centres escolars de la població i Ràdio Sant Vicenç” i en destaca la “modernitat i idoneïtat de la fórmula, que s’utilitza per donar a conèixer la informació escolar a tota la comunitat educativa i al conjunt del municipi”. Segons el veredicte, “es valora l’impacte del producte i el valor afegit de la col•laboració professional que aporta la ràdio municipal amb l’aprenentatge per, no només expressar sinó, també, per comunicar”. A més del reconeixement, aquest guardó suposa un premi de 1.000 euros per Aula dial.

El premi el va recollir al CosmoCaixa, el passat 28 de maig, una representació de mestres i alumnes de les escoles participants, acompanyats per personal de Ràdio Sant Vicenç, la regidoria d’Educació i el Servei Educatiu Baix Llobregat 6. També van ser presents a l’acte l’alcaldessa, Maite Aymerich, i els regidors d’Educació i Comunicació, Miquel Àngel Camacho i Arnau Mata respectivament.

Aquest és el segon premi que suma Aula dial al llarg de la seva trajectòria. Al 2012 ja va ser escollit Millor Programa de Ràdio als Premis de Comunicació Local de la Diputació de Barcelona.

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya convoca anualment els Premis el CAC a l’escola amb l’objectiu de fomentar l’educació en comunicació a les escoles. Hi poden participar tots els centres públics i privats de Catalunya. En aquesta convocatòria s’han premiat 16 treballs. L’acte va estar presidit pel President del Parlament de Catalunya, Roger Torrent.

| Projecte educatiu |

| Àlbum de fotografies de l’acte |