Alumnes de @InsGabriela i @Salesians_SVH premis extraordinaris de Batxillerat 2016

cvjcsj_wiaaoak_Albert Gil Gil de l’Institut Gabriela Mistral i Roger Ordoño Manzanas dels Salesians Sant Vicenç, ambdós de Sant Vicenç dels Horts són dos dels 55 Premis Extraordinaris de Batxillerat.

El lliurament dels guardons es va fer en un acte al Palau de la Generalitat el dia 24 d’octubre de 2106 i presidit pel president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, i acompanyats pel científic Manel Esteller.

Els Premis són un reconeixement oficial a l’excel·lència dels estudiants que van superar segon de batxillerat el curs passat amb les millors qualificacions de Catalunya. Els alumnes  guardonats han dut a terme unes proves comunes realitzades el passat 28 de juny en diferents centres educatius d’arreu del país.

Ambdós alumnes havien estat seleccionats des del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 com a finalistes als Premis Edurecerca 2015-2106 del Baix Llobregat en les modalitats:

La Guerra del Francès al Baix Llobregat

Albert Gil Gil (autor)

Antonio Honorato Márquez (tutor)

INS Gabriela Mistral (Sant Vicenç dels Horts)

El treball neix amb la idea de compilar tota la informació coneguda sobre la Batalla de Molins de Rei i del 1808 al Baix Llobregat. Juntament amb aquesta aproximació a la història de la comarca, el treball vol recórrer la relació entre Espanya i França a principis del segle XIX i la tensa situació política a Europa, que és indispensable conèixer per tal d’entendre el nucli del treball: la Guerra del Francès, principalment els fets ocorreguts durant l’any 1808.

Aprendre a emprendre

Sílvia Olivares Guillén i Roger Ordoño Manzanas (autors)

Josep Fernández (tutor)

Salesians de Sant Vicenç dels Horts

El nostre objectiu era trobar una via de negoci en l’economia actual, a partir de l’anàlisi de l’entorn, i garantir la seva continuïtat en el mercat. Volíem saber emprendre i portar a la pràctica la nostra idea. La nostra hipòtesi era que una idea de negoci que tingui possibilitats de persistir en el mercat ha de ser útil, innovadora i còmoda, i per aquest motiu crèiem que el sector el referent a les noves tecnologies era la via de negoci que oferia més possibilitat d’èxit.