16è Atrapallibres i 25è Protagonista Jove, premis de literatura infantil i juvenil

El Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT) convoca aquests premis amb el propòsit d’estimular en els infants i joves la lectura d’imaginació en llengua catalana.

Aquests premis es caracteritzen en què:

1. Una comissió d’experts tria un seguit de llibres de literatura infantil i juvenil que s’organitzen en tres categories l’Atrapallibres i en dues el Protagonista Jove.
    2. Les persones que escullen l’obra guanyadora de cadascuna de les categories són els alumnes de les escoles de primària i instituts i els usuaris de les biblioteques públiques que prèviament s’han inscrit.
    3. Els alumnes de les escoles i usuaris de les biblioteques han de llegir les obres de la categoria en què estan inscrits.

Les obres triades per a cadascuna de les categories són:

PREMI ATRAPALLIBRES:

• 9 anys
    • BILBAO, Leire. Bitxopoemes i altres bèsties. Il·lustr. Maite Mutuberria. Adapt. Jaume Subirana. Kalandraka.
    • DAVIES, Nicola. El dia que va arribar la guerra. Il·lustr. Rebecca Cobb. Trad. Carla Gonzalbes. Alba
    • LIND, Asa. El llop de sorra. Il·lustr. María Elina Méndez. Trad. Carolina Moreno. Kalandraka. (Set llegües)
  • 10 anys
    • FRANQUET, Núria. La liang dins el quadre. Il·lustr. Miguel Gallardo. La Galera.
    • SALOMÓ, Xavier. Off. Flamboyant.
    • SASSEN, Erma. Un indi com tu i com jo. Il·lustr. Martjin Van der Linden. Trad. Gustau Raluy. Takatuka.
  • 11-12 anys
    • GUTERSON, Ben. Hotel Winterhouse. Il·lustr. Chloe Bristol. Trad. Oriol Sànchez. La Galera.
    • HOLM, Jennifer L. El peix número 14. Il·lustr. Gustavo Roldán. Trad. Marc Donat. Viena. (El Jardí secret de Viena; 25)
    • POU, Gisela. Palmira i l’efecte crisàlide. Il·lustr. Francesc Rovira. Edebé

PREMI PROTAGONISTA JOVE:

• 13-14 anys
    • AVI. La guerra dels botons. Trad. David Nel·lo. Bambú (Èxit; 12)
    • CORTES, Jesús. Magus (El mag). Bromera (Esfera; 51)
    • SMY, Pan. Thornhill. Blackie Books
  • 15-16 anys
    • ALIRE, Benjamin. Aristòtil i Dante descobreixen els secrets de l’univers. Trad. Maria Climent. L’Altra (L’Altra Tribu; 4)
    • VIGAN, Deplphine de. Les lleialtats. Trad. Jordi Martín Lloret. Edicions 62 (Balancí)
    • WYNDHAM, John. El dia dels trífids. Trad. Ramon Folch. L’Altra (L’Altra Tribu; 3)

Encara que s’estableixin unes categories sobre la base d’unes edats concretes es permet escollir la categoria o les categories en les quals es vol participar tenint en compte el nivell lector o l’interès que suscitin les lectures finalistes, encara que no siguin les que pertocarien per franja d’edat.

El termini d’inscripció es tancarà el dia 31 de desembre de 2020.

Per a més informació consulteu el dossier de presentació, on trobareu la informació necessària per a inscriure-us.