«​Els animals tenen drets?». Temàtica de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, 2017

lligadebatLa Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’activitat aporta un espai de formació on els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema tant a favor com en contra, utilitzant el català com a llengua vehicular. La Lliga naix a partir de l’experiència de la Lliga de Debat Universitària sota l’impuls de la Xarxa Vives i de la Federació Escola Valenciana.

L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants, sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat, i on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

Qui pot participar?

La participació en la competició està oberta a l’alumnat de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de la regió Vives: Franja de Ponent, Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya del Nord, Andorra i Sardenya. Els equips han d’estar formats per un mínim de 3 i un màxim de 5 estudiants del mateix centre educatiu i estar representats per un capità-tutor designat pel centre.

Cada centre ha d’estar inscrit com a participant a una universitat de la Xarxa Vives, al campus de la qual competirà contra els equips d’altres centres que s’hagen adscrit a la mateixa universitat de referència.

Com es desenvolupa la competició?

La Lliga consta d’una fase eliminatòria i d’una final. L’eliminatòria es disputa entre els equips dels centres inscrits a una mateixa universitat, que serà qui acollirà la competició.

L’equip guanyador de cadascuna de les eliminatòries locals passa a la fase final, que se celebrarà coincidint en lloc i dates amb la final de la Lliga de Debat Universitària.

Preinscripció a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2017 de la Xarxa Vives

Font: Xarxa Vives d’Universitats