Presentació de la nova temporada de «Famílies i escola»

familiesescolaFamílies i escola“, és un programa de caràcter divulgatiu adreçat a la comunitat educativa i, especialment, als pares i mares, a qui es pretén donar eines de suport de cara a l’educació dels seus fills.

Aquest espai vol entretenir sense renunciar a un marcat caràcter didàctic que combini paraula oral i escrita, llenguatge senzill i desenfadat i conclusions finals específiques amb voluntat instructiva.

De cara la presentació de la nova temporada, nombrosos canals locals de televisió emetran a partir del dia 16 de setembre, els tretze nous capítols de la cinquena temporada de Famílies i escola dels que destaca el seu marcat caràcter divulgatiu, adreçat a lacomunitat educativa i, especialment, als pares i mares, a qui es pretén donar eines de suport de cara a l’educació dels seus fills i filles.

La sèrie, que és fruit de la col·laboració entre l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, laFederació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes d’estudis sufragats amb fons públics no universitaris de Catalunya (FAPAES) i La Xarxa de comunicació local, i realitzada per Canal Terrassa, vol augmentar la sensibilització de la societat envers la importància de la funció educativa de les famílies.

Com a novetat més destacada, enguany La Xarxa produirà un programa setmanal de ràdio que fomentarà el debat, la reflexió i la participació dels oients al voltant del tema que hagi tractat el programa de televisió aquella mateixa setmana.

10 h Presentació institucional
  • Gerard Ardanuy, diputat adjunt d’Educació de l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona.
  • Francesc Pena, conseller delegat de La Xarxa de Comunicació Local.
  • Pere Farriol, president de la FAPAES
10:15 h Ponència: Els mitjans audiovisuals i la funció educativa de les famílies
  • Joan Ferrés, doctor en Ciències de la Informació i professor dels Estudis de Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra.
11 h El suport municipal de la Diputació de Barcelona per a la sensibilització de la funció educativa de les famílies
  • Josep Nieto, tècnic d’Educació de la Gerència de Serveis d’Educació.
11:15 h Presentació de la 5a temporada de Famílies i escola
Esqueix del programa de televisió i audició d’un fragment del nou espai radiofònic
  • Jordi Sacristán, cap del departament de programes de La Xarxa de Comunicació Local.
  • Albert Lacruz, guionista i responsable de formació de FAPAES.
  • Joan Carles Folia, presentador del programa.
12 h Cloenda

Us deixem ara amb el primer episodi de la sèrie corresponent a la temporada 13/14