Experts en ciutats intel•ligents es reuniran a Sant Vicenç dels Horts

L’1 de juny a l’auditori del Molí dels Frares es farà una jornada on s’analitzaran casos pràctics com els que han posat en marxa l’Ajuntament, Orange, la Fundació i2CAT i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

L’obertura de la jornada anirà a càrrec de l’alcalde de Sant Vicenç dels Horts, Oriol Junqueras. A més hi haurà una taula rodona sobre els aspectes més destacats d’una Ciutat Intel·ligent o Smart City: impacte econòmic; infraestructures; instal·lació i manteniment, així com els serveis i avantatges que poden oferir per a l’Administració i el ciutadà.  La taula la coordinarà Gonçal Bonhomme, manager d’Innovació, Estratègia i Desenvolupament d’Orange, i hi participarà, entre d’altres ponents, Miquel Font, regidor de Sistemes i Tecnologies, Serveis Socials i Hisenda de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts.

Durant la presentació es realitzarà una demostració virtual del projecte WinNOVATE a Vélez Málaga i del projecte Orange a Sant Vicenç dels Horts.

La cloenda anirà a càrrec del director General de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya, Carles Flamerich (Podeu consultar el programa complet de la jornada)

Des de la comunitat educativa la participació en les propostes relacionades amb les smart cities es van endegar el passat 24 de novembre l’EETAC es va realitzar una “classe remota” en forma de videoconferència amb tres instituts de Sant Vicenç dels Horts per explicar què són i per a què serveixen les smart cities. L’empresa IGLOR creada per titulats de l’EETAC van fer possible aquesta multiconferència.L’IES Frederic Mompou, l’IES Gabriela Mistral i els Salesians de Sant Vicenç dels Horts treballaran a partir d’aquesta classe el concepte d’smart city, que han inclòs al seu programa de curs. La idea és que els mateixos alumnes aportin idees sobre com aplicar aquesta tecnologia a la seva ciutat.

Aquesta iniciativa s’organitza conjuntament amb l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, els Serveis Educatius Baix Llobregat 6 i els tres instituts del municipi. Això ha sigut possible gràcies a que tant l’Escola i com els Sant Vicenç formen part de la xarxa d’alta velocitat SILVIA.

El Campus del Baix Llobregat de la UPC ha signat durant el 2011 un conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts amb l’objectiu de col·laborar en les estratègies d’orientació acadèmica i professional dirigides a professorat i alumnat pre-universitari. Les smart cities ofereixen l’oportunitat de treballar conceptes bàsics de ciència i tecnologia i la vida quotidiana de la ciutadania.

Seguint aquesta línia, aquest estiu està previst que professors dels 3 centres segueixin un curs de formació impartit per professors de l’EETAC sobre LEGO Mindstorms NXT. La finalitat d’aquest curs és que els professors utiltizin aquesta eina als seus centres de secundària i que els ajudin a explicar con funcionin les smart cities i concretament la que la de Sant Vicenç dels Horts.