Curs protocol de detecció i derivació del consum de drogues en menors d’edat

protocolAmb la intencionalitat d’establir un circuit comú d’actuació entre tots els professionals que detectin alumnes que consumeixen i/o distribueixen substàncies dins el centre educatiu, l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i el Departament d’Ensenyament, amb el suport de la Diputació

de Barcelona, establirà un protocol de detecció i derivació del consum de drogues en menors d’edat. Com a objectius principals el document marca: • Coordinar les pautes d’actuació dels professionals que es duran a terme en matèria de detecció, intervenció i/o derivació . • Oferir a l’alumne possible consumidor una intervenció preventiva, educativa i/o terapèutica segons la seva situació personal de consum. • Dotar d’eines metodològiques als professionals i serveis que participin del protocol, perquè puguin oferir una atenció adaptada a les necessitats de l’alumne, la família i l’entorn. Per a la qual cosa, es preveu, com a primer pas, la realització d’un curs de formació adreçat a docents, educadors socials, treballadors socials i altres agents amb contacte professional amb adolescents.

Podeu consultar el programa del curs, els seus horaris, calendari i lloc de realització, clicant AQUÍ

Les persones docents es podran inscriure mitjançant el procediment habitual. Altrament, les persones no docents, caldrà que emplenin el següent formulari abans del 28 de setembre de 2014.