La prova d’accés a la universitat (PAU) s’allargarà un dia més per complir amb les mesures sanitàries necessàries arran de la COVID

  • Els exàmens tindran lloc els dies 7, 8, 9 i 10 de juliol en universitats i centres de secundària
  • La PAP per accedir als graus en Educació Infantil i en Educació Primària s’endarrereix al 15 de juliol
  • Les PAU per a més grans de 25 i 45 anys també canvien de data i es faran el 18 de juliol

Llegeix més»

Pla de reobertura d’escoles i instituts per juny i setembre



Pla del departament d’Educació d’obertura de centres educatius en fase 2 de desescalada en la finalització del curs 2019-2020 i per a l’organització i funcionament dels centres i els estudis del curs 2020-2021.

El Departament d’Educació de la Generalitat, autoritat competent en matèria educativa a Catalunya, expressa la seva absoluta prioritat en garantir el dret a l’educació de tot l’alumnat a partir de l’atenció presencial i grupal en el seu centre per a la realització i el seguiment de l’activitat formativa i lectiva ordinària, que, en les circumstàncies actuals, només podrà ser possible de manera completa en el curs 2020-2021, a partir del mes de setembre, quan hagi
desaparegut l’estat d’alarma, no hi hagi cap fase de desescalada encara en vigor ni estigui vigent cap restricció de mobilitat, atenent sempre les indicacions de les autoritats sanitàries pel que fa a mesures de prevenció, higiene i distanciament físic, en especial les emesesespecíficament per a la comunitat educativa.

Llegeix més»

Ciències 12-15, un projecte per al desenvolupament de les competències del pensament científic a l’ESO

Projecte que proposa posar a l’abast de l’alumnat dels tres primers cursos de l’ESO, l’elaboració de coneixement científic mitjançant activitats elaborades per a l’ocasió.

Això implica fer possible que cada alumne experimenti, pensi, s’emocioni, dialogui, argumenti, escrigui i representi, i s’organitzi per construir i aplicar coneixement científic, millorant la seva comprensió dels fenòmens del món.

La direcció del projecte va a càrrec de Conxita Màrquez del Departament de Didàctica de les Matemàtiques i Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Llegeix més»

L’abordatge des del Treball Social de les conductes addictives en la població infantojuvenil

La darrera sessió de la comunitat de pràctica de Diversitat en Xarxa, que comparteix crèdits formatius amb les comunitats de pràctiques de SIEI i la del professorat d’Orientació educativa, va comptar amb la presència d’Agustí Bonifacio, treballador social de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona i que està especialitzat en salut mental.

Aquesta sessió, que s’havia de fer presencialment en el mes de març, va haver de recórrer a la videoconferència degut al confinament actual de mestres i professors.

La conferència va versar sobre l’abordatge, des del treball social, de les conductes addictives en la població infanto-juvenil. El ponent va abordar les addiccions a les pantalles i a les substàncies -especialment el cannabis- en infants i adolescents, les seves conseqüències, algunes orientacions i les singularitats que es presenten en aquest temps de confinament.

OLUNEED: Una plataforma en línia per fomentar l’activitat física des de casa tot jugant

Els germans Bertrán Rodenas (Pablo, Tomàs i Ignasi), mestres d’educació física i creadors de l’escape Room “Salvem els Jocs Olímpics”, ens proposen una plataforma d’aprenentatge ludificada anomenada OLUNEED. adreçada a les famílies, escoles, mestres, infants, que hi podran accedir de franc als continguts que es vagin generant. En aquets moments, es disposa d’un parell de propostes, la més nova de les quals planteja salvar els Jocs Olímpics de Tòquio. L’objectiu és fomentar l’activitat física des de casa, la cooperació de tots els membres familiars i la transmissió de valors associats al moviment olímpic.

Aquí us deixem el tràiler del joc i a sota l’enllaç per poder-hi jugar a aquest i a d’altres. Ajudeu als 5 fantàstics a aturar a en Coronatus i salvar la inauguració dels Jocs Olímpics de Tòquio

|Accés www.oluneed.cat|

“Posseir la Poesia”: un recull del Programa PuntEdu amb més d’un centenar d’activitats per treballar la poesia

Posseir la poesia. Recull d’activitats és el resultat d’una proposta que es va fer des del Programa de biblioteques escolars del Departament d’Educació en el marc d’una formació en línia. Aquesta activitat formativa s’adreça als components dels diversos seminaris de coordinació de biblioteques escolars de Catalunya.

Les activitats estan elaborades pels assistents a les dues sessions de la formació Posseir la poesia #joemquedoacasa, en format virtual a càrrec de Dani Espresate, en la qual es van presentar diferents recursos i una extensa bibliografia.

Accés al dossier Posseir la poesia. Recull d’activitats.

Bibliografia recomanada a les sessions de treball.

Documentació utilitzada a la sessió de treball.

XII Jornada de Programació i Robòtica Educatives – Virtual

 

El divendres, dia 22 de maig de 2020, se celebrarà la dotzena edició de la Jornada de Programació i Robòtica Educativesdedicada a l’intercanvi d’experiències didàctiques on s’empren entorns de programació i de robòtica educatives.

Aquest any, per les circumstàncies actuals, serà una edició completament virtual en un horari únicament de matí, on totes les ponències s’emetran per streaming.

Aquesta trobada està especialment adreçada als docents de primària i de secundària interessats en l’ús de la programació i la robòtica en els seus entorns d’aula; però també està oberta a d’altres professionals interessats en la temàtica. Tanmateix, des de fa uns anys, també hi participen alumnes, acompanyats pels seus professors, en la mostra de treballs realitzats per l’alumnat.
Llegeix més»

17 de maig: Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia. Bibliografia i filmografia temàtica seleccionada per la Biblioteca del Departament d’@Educaciocat

El 17 de maig és el Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia, que commemora la decis​​ió del 1990 de l’Organització Mundial de la Salut d’eliminar l’homosexualitat de la llista de trastorns mentals. Cada vegada més els responsables polítics, els líders d’opinió, els mitjans de comunicació i el públic en general tenim el repte d’afrontar la necessitat urgent de combatre la violència i la discriminació contra les persones LGBTI i de construir societats inclusives, enriquides amb la seva diversitat

Des de la Biblioteca del Departament d’Educació, en ocasió d’aquesta celebració, han preparat una breu bibliografia i filmografia temàtica especial per aquests temps de confinament, ja que tots els llibres i pel·lícules són accessibles en línia.

  Llegeix més»