Unicef d’acord amb el Departament d’Educació ens proposa el curs “Viure (aprendre i ensenyar) els drets de la infància a l’escola”

El curs Viure (aprendre i ensenyar) els drets de la infància a l’escola és un curs en línia autoformatiu. Està inclòs dins el catàleg de formació del Departament. Consta de 40 hores i està estructurat en sis mòduls de contingut amb activitats diverses que t’ajudaran a anar assolint els objectius d’aprenentatge marcats en cada una de les unitats didàctiques que el conformen. El curs és gratuït. 

El període d’inscripció estarà obert fins el dia 18 de gener de 2019 i et pots adreçar a Maria Mur per fer la inscripció mmur@unicef.es  o telèfon 93 453 17 82 extensió 2108. Podeu trobar més informació en el següent enllaç http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/info-general/cercador-activitats/ i poseu aquest codi: 9000700934. També podeu tramitar la inscripció mitjançant l’activació d’aquest enllaç.

  Llegeix més»

“Innovar a les escoles. Reflexions sobre la complexitat del canvi educatiu”. Conferència de Boris Mir

Els centres educatius es troben immersos en processos de transformació. Però ens cal saber com fer-ho i fonamentar el coneixement que tenim sobre els processos d’innovació. A partir de l’experiència dels centres impulsors i de la mostra d’Escola Nova 21, oferirem algunes reflexions adreçades a mestres i professors per ajudar-los a liderar aquest canvi.

Boris Mir, el ponent de la conferència, és professor d’educació secundària expert en aprenentatge i en transformació educativa.

?  16 de gener de 2019

La Webteca inclusiva. Recursos educatius per a la diversitat d’alumnes i aprenentatges

Després de molts mesos de feina, Down Catalunya se sent orgullosa de poder anunciar que des d’aquest mes de desembre ha posat en marxa la webteca inclusiva, un portal ideat i dissenyat per la nostra entitat i que persegueix convertir-se en una font de consulta i d’intercanvi de material educatiu que faciliti el camí cap a l’escola inclusiva.  Llegeix més»

Anàlisi d’Apps i dels mecanismes de protecció per a la primera infància. Suggeriments i bones pràctiques per a escollir i crear continguts interactius segurs i de qualitat

Aquest projecte ha estat finançat pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (XI convocatòria d’ajudes a projectes de recerca en comunicació audiovisual).

Tota investigació recent apunta que els nens fan servir els dispositius mòbils i les tauletes des dels 2 anys, no només abans d’anar a l’escola, com passava amb els mitjans de comunicació tradicionals, sinó abans de començar a parlar oa caminar, en la fase sensomotriu del desenvolupament. Paral·lelament a l’ús dels continguts interactius, l’oferta d’Apps per a nens en edat preescolar ha crescut exponencialment. Ara, com mai abans, la indústria digital està creant recursos digitals interactius per a nens. La recerca constant de pares i educadors, de recursos que ajudin els nens a aprendre, jugar i entretenir-se alimenta aquesta producció i inunda el mercat.  Llegeix més»

L’institut Frederic Mompou de Sant Vicenç dels Horts seleccionat per al programa STEAMcat

L’institut Frederic Mompou ha tornat a ser seleccionat pel Departament d’Educació per participar en un programa d’innovació. Aquest cop, l’institut  formarà part de l’STEAMcat. Aquest nou programa d’innovació vol promoure les àrees de ciència i tecnologia a partir d’una metodologia significativa i contextualitzada, que parteixi de la realitat de l’alumnat, que sigui activa i que impliqui realitzar treball cooperatiu i per projectes. Llegeix més»

Pautes de protecció de dades per als centres educatius

L’escola té un paper fonamental en la garantia del dret de protecció de dades personals, no només com a subjecte responsable del tractament adequat de la informació de les persones que s’hi relacionen, sinó també com a element essencial en la seva difusió, atès que pot permetre que les persones -els menors-, ja des del moment de la seva formació a l’escola, el conegui i l’utilitzi.

En aquest sentit, L’Autoritat Catalana de Protecció de Dades publica les Pautes de protecció de dades per als centres educatius, que ha elaborat amb l’objectiu de donar el suport necessari a les escoles d’arreu de Catalunya, perquè puguin garantir els drets dels menors de forma eficaç i complir amb el conjunt de les noves obligacions regulades en el Reglament general de protecció de dades.

Llegeix més»