Enquesta sobre la influència de les emocions a l’educació i als docents davant la COVID-19

El GROP (Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica) de la Universitat de Barcelona realitza una recerca sobre la influència de les emocions a l’educació i al professorat davant la COVID 19, amb la finalitat d’identificar quines són les seves necessitats i d’oferir-los recursos i orientacions des de l’educació emocional. Per aquest motiu, et demanen que col·laboris responent un breu qüestionari.

La teva participació és totalment voluntària, lliure de costos o perjudicis. Es garanteix el caràcter anònim i la confidencialitat de les dades, les quals s’utilitzaran només amb la finalitat esmentada. El GROP resta a la teva disposició si tens qualsevol dubte. IP: Èlia López Cassa elialopez@ub.edu

|Accés a l’enquesta|

Departament d’@Educaciocat: Instruccions del per al curs 2020-2021 dels centres educatius de Catalunya

Aquest document té com a finalitat facilitar la tasca organitzativa i pedagògica dels centres educatius i orientar en la presa de decisions per preparar el nou curs escolar, d’acord amb catorze criteris generals amb la base que l’activitat docent presencial constitueix l’opció més desitjable i, per això, tindrà un caràcter prioritari en tots aquells contextos on sigui possible. No obstant això, la docència virtual també es considera un complement en l’educació postobligatòria.

Es parteix de l’oportunitat de valorar el nostre sistema educatiu. Un sistema que pensa en el benestar del seu alumnat i de les seves famílies. És el moment de la col·laboració i el compromís a tots els nivells, de la professionalitat i de la imaginació, del treball en equip i de la recerca d’aliances, de la complicitat de l’entorn per adequar el currículum en el marc del Projecte educatiu de cada centre. De repensar què fem i com ho fem. En definitiva, de dissenyar unes estratègies educatives que donin resposta a les necessitats i als drets de l’alumnat i, molt especialment, del que viu en entorns desafavorits, el que ha patit amb més cruesa els efectes de la pandèmia.

Llegeix més»

“El meu heroi ets tu” és un llibre escrit per als infants de tot el món afectats per la pandèmia, que ara ha estat traduït al català

Aquest conte és un projecte desenvolupat pel Grup de Referència del Comitè Permanent entre Organismes sobre Salut Mental i Suport Psicosocial en Situacions d’Emergència (de les sigles de l’anglès IASC MHPSS RG). El projecte comptà amb el suport d’experts mundials, regionals i nacionals dels Organismes Membres de l’IASC MHPSS RG, a més de pares, cuidadors, mestres i infants de 104 països. Llegeix més»

Formació de persones adultes. “Semipresencialitat en l’Educació al Llarg de la Vida: Experiències per Compartir i Aprendre”

Jornada telemàtica sobre semipresencialitat a l’educació al llarg de la vida on diversos  ponents explicaran les seves experiències en el marc dels ensenyaments oferits als centres de formació d’adults per tal que puguin servir d’exemple per a altres centres que vulguin implantar aquesta modalitat, o millorar-la, en els pròxims cursos.

Jornada destinada a professorat de centres de formació d’adults en actiu o destinats el curs vinent. Llegeix més»

Cap a la reobertura de les biblioteques escolars. Orientacions del programa PuntEdu

Davant la incertesa de l’inici del curs vinent i pensant sempre en la biblioteca dels centres educatius com una eina per a l’aprenentatge, la inclusió i l’equitat, des del programa Puntedu s’ha elaborat un document amb orientacions, reflexions i consells de cara a la reobertura de les biblioteques escolars.

Llegeix més»

Escoles feministes, transformació educativa per una escola pública emancipadora

Són docents, mares, pares i col·lectius que aposten per la transformació educativa de l’escola pública des d’una mirada feminista. Son un espai comunitari, autoorganitzat i horitzontal, independent d’institucions i entitats privades. Volen repensar metodologies, continguts, objectius, eines institucionals i tot allò que afecta l’educació pública a partir d’una perspectiva feminista, ecologista, antiracista, anti classista, anticapacitativa i, en definitiva, des d’una perspectiva veritablement transformadora. Una altra innovació educativa és possible!

 

Llegeix més»