El missatge de la UNESCO “Units contra el racisme” aplega personalitats destacades en la lluita contra la discriminació racial

Tothom pot fer alguna acció contra el racisme. Tu, també. La Unesco i personalitats destacades d’arreu del món denuncien la creixentt discriminació racial a les nostres societats.

Llegeix més»

Directrius per a l’organització i gestió dels Serveis Educatius del Departament d’@Educaciocat. Curs 2020-2021

 

Els serveis educatius són equips multiprofessionals que donen suport i assessorament als professors i als alumnes (i les seves famílies) de centres educatius públics i privats concertats de nivells educatius no universitaris.

Cada servei educatiu de zona està format pels serveis educatius que actuen en els centres d’una zona educativa específica; aquests serveis són els següents: Llegeix més»

Premi Participa a l’escola

El curs 2019-2020  ha estat ben diferent dels anteriors. La pandèmia per la COVID19 ha provocat que la comunitat educativa s’hagi enfrontat a reptes inèdits. Per aquest motiu els projectes que optin al premi aquesta edició de ben segur seran diferents dels d’altres anys.


Llegeix més»

Youtubers docents: el portal de vídeos editats per docents i en llengua catalana

Youtubers Docents és una iniciativa del docent i activista digital Pau Font. Aquest  projecte aplega canals de professors dels Països Catalans que ofereixen continguts formatius a través de Youtube i en el nostre idioma. El web està estructurat per diferents nivells educatius (infantil, primària, secundària, batxillerat, formació professional i universitat) i per àrees o matèries, fet que en facilita la cerca que també disposa d’una opció avançada. Llegeix més»

Una eina per a la reflexió pedagògica i la presa de decisions dels equips docents de totes les etapes educatives

Aquesta publicació del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, és una eina que s’adreça a tots els docents i professionals que intervenen en els centres, amb l’objectiu de proporcionar elements per elaborar el pla de suport individualitzat i facilitar el coneixement de la normativa i els marcs conceptuals que orienten les línies de treball del Departament d’Educació pel que fa a l’atenció educativa en el context d’un sistema educatiu inclusiu.

Data d'actualització: 17.07.2020

Llegeix més»

L’Institut d’Estudis Catalans, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i la Universitat de les Illes Balears signen un protocol de col·laboració per una normativa inclusiva i unitària

El president de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), Joandomènec Ros; el president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), Ramon Ferrer, i el rector de la Universitat de les Illes Balears (UIB), Llorenç Huguet, van signar el 7 de juliol un protocol general que explicita la voluntat de cooperació de les tres institucions per a l’establiment d’un model normatiu de llengua comú que sigui unitari i, a la vegada, respectuós amb la variació geogràfica de la llengua. En aquest acord, les tres institucions s’insten a establir i facilitar els instruments necessaris per a fer possible aquest objectiu comú.

Llegeix més»

Orientacions de la Direcció General d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa per al desenvolupament d’accions de Servei comunitari per al curs 2020-2021

La Direcció General d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa, ha publicat unes orientacions sobre com desenvolupar, al llarg del curs que ve, les accions de servei comunitari integrades en els processos d’ensenyament i aprenentatge de tercer o quart curs de l’Educació secundària.

Les persones de la nostra demarcació que vàreu participar en les activitats formatives no hi trobareu gaires novetats perquè precisament ja vam abordar (en les tres edicions que vam fer sobre formació en aprenentatge i servei comunitari) com portar a terme aquesta tipologia d’activitats davant possibles eventualitats que no fessin possible, per diversos factors, fer-ho amb plena normalitat o tal com originàriament s’hagueren pogut planificar de disposar d’un altre context d’actuació. Val a dir que les orientacions posen molt l’accent en possibles adaptacions a contextos del servei comunitari i deixa en mans dels docents els contextos de l’aprenentatge que és, per definició consubstancial, en aquests tipus de propostes metodològiques,

Us deixem a continuació amb les esmentades orientacions:

Llegeix més»