Documental 20N: “Què fem amb els espais de la repressió franquista?”

Òmnium Cultural, juntament amb entitats de memòria històrica, ha realitzat el documental “Què fem amb els espais de la repressió franquista?”. Es recuperen algunes de les històries de tortures que es van viure a la comissaria de Via Laietana de Barcelona, mitjançant el testimoni del Dr. Antoni Batista que va investigar a bastament tot el període de repressió franquista.

I també, representants d’espais de memòria de tot el món expliquen com s’han transformat els centres de detenció de les dictadures.

Un important recurs didàctic, molt útil en la didàctica de les ciències socials, especialment per a l’educació secundària.

El Pla Educatiu d’Entorn de Sant Vicenç dels Horts publica un mapa de recursos socioeducatius

 

El Servei Educatiu Baix Llobregat-6 conjuntament amb l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, ha publicat un Mapa de Recursos Educatius de la ciutat en el marc del seu Pla Educatiu d’Entorn 0-20.

Aquest catàleg, publicat en format digital, aplega els equipaments, les institucions  i les entitats socioeducatives que ofereixen productes i serveis adreçats als infants, joves, famílies i professionals. La proposta va lligada a la posada en valor de l’educació més enllà de l’escola i la voluntat de crear un contínuum educatiu entre l’educació dins i fora de l’horari lectiu.

Els objectius són, per una banda, que la ciutadania pugui accedir al mapa de recursos de Sant Vicenç dels Horts i que hi trobi les possibilitats socioeducatives que ofereix el municipi. I, per l’altra, que les diverses entitats i institucions puguin establir xarxes de contactes que en millorin el coneixement mutu, disposin de l’opció de compartir experiències i amplifiquen la difusió de les seves activitats. Llegeix més»

Reconeixement de projectes d’innovació pedagògica (fins al 29 de gener del 2021)

El Departament d’Educació vol promoure, reconèixer i certificar els projectes d’innovació pedagògica impulsats des dels centres educatius per millorar la qualitat dels serveis que ofereixen contribuint a la millora del sistema educatiu.

Els destinataris de la convocatòria són els centres del Servei d’Educació de Catalunya, públics i privats sostinguts amb fons públics, que imparteixen ensenyaments d’educació infantil i primària, i/o d’educació secundària obligatòria i/o de batxillerat i/o de formació professional inicial i/o ensenyaments de règim especial i/o educació d’adults.

Els centres educatius interessats a participar en aquesta convocatòria han de presentar una memòria d’un projecte d’innovació pedagògica que reuneixi els requisits següents: Llegeix més»

Les noves aventures de la fada Mascareta i del follet Covinet.

L’Escola Nova de Cervelló elabora en format audiovisual una sèrie de contes adreçats als infants i que incorporen les novetats sanitàries i organitzatives que s’han d’anar adequant a l’evolució de la crisi sanitària amb un llenguatge planer per a la mainada. Uns personatges “fantàstics” són més propers i motivadors pels infants per comprendre consignes tan complexes. Llegeix més»

Competència Digital docent: MacroKUDIS de Cultura Digital (oberta la inscripció)

Les MacroKUDIs són formacions de 15h. impulsades des de l’àrea de Cultura Digital. Es realitzen de manera autònoma, sense un formador que guiï el procés d’aprenentatge. La certificació s’obté un cop s’han realitzat les activitats que es proposen i han estat avaluades i qualificades.

Cada dos mesos l’àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació presenta un nou seguit d’activitats, que aquest cop van orientades a temes tan diversos com els entorns virtuals d’aprenentatge (Classroom, Moodle i Teams), la seguretat a Internet, la inclusió en l’àmbit digital o metodologies de reunió asíncrones (Blended Learning i Flipped Classroom), entre d’altres.

Concretament, les MacroKUDIs que s’ofereixen en el període de novembre-desembre són les següents: Llegeix més»

Olimpíada de Biologia de Catalunya. Edició telemàtica prevista per al febrer del 2021

L´Olimpíada constarà d´una prova teòrica que es realitzarà el dimecres 3 de febrer de 2021 de 16 a 19 hores i d’una prova pràctica que es farà el dimecres 10 de febrer de 2021 a les 15 hores.

Pel fet que no se sap si, a causa de la pandèmia de la Covid-19, el mes de febrer serà possible reunir molts alumnes de diferents centres en les Universitats col·laboradores, en aquesta edició la prova teòrica es farà de FORMA TELEMÀTICA en cada un dels centres educatius. Som conscients que aquest curs ja esteu fent un sobreesforç a causa de la pandèmia, però no ens queda més remei que demanar-vos que feu de coordinadors entre la OBC i els vostres alumnes estant presents, posant els ordinadors i vigilant el desenvolupament de la prova durant la tarda del dimecres 3 de febrer de 2021 de 16 a 19,00h. Moltes gràcies. Una vegada més es fa patent que les olimpíades de biologia no es podrien fer sense la indispensable tasca del professorat de Secundària, que informa i anima a participar en el seu alumnat de forma completament desinteressada. Llegeix més»

16è Atrapallibres i 25è Protagonista Jove, premis de literatura infantil i juvenil

El Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT) convoca aquests premis amb el propòsit d’estimular en els infants i joves la lectura d’imaginació en llengua catalana.

Aquests premis es caracteritzen en què:

    1. Una comissió d’experts tria un seguit de llibres de literatura infantil i juvenil que s’organitzen en tres categories l’Atrapallibres i en dues el Protagonista Jove.
    2. Les persones que escullen l’obra guanyadora de cadascuna de les categories són els alumnes de les escoles de primària i instituts i els usuaris de les biblioteques públiques que prèviament s’han inscrit.
    3. Els alumnes de les escoles i usuaris de les biblioteques han de llegir les obres de la categoria en què estan inscrits.

Llegeix més»

20 de novembre – Dia universal dels drets dels infants

El divendres 20 de novembre se celebra el Dia universal dels drets dels infants, en commemoració dels acords de la Convenció pels drets dels infants impulsada per l’ONU ara fa 31 anys, el 1989. Aquesta trobada va posar d’acord 192 països d’arreu del món amb l’objectiu de garantir la protecció dels infants i joves menors de 18 anys.

Amb l’objectiu d’impulsar iniciatives per a la visualització, reivindicació i reconeixement dels drets del col·lectiu dels infants, us deixem una sèrie de recursos didàctics i pedagògics per a saber-ne més sobre la qüestió i poder-ho treballar a l’aula amb l’alumnat: Llegeix més»