Beques i Ajuts
L’objectiu del guardó de Joves i Mobilitat és destacar alguna acció, projecte o activitat desenvolupada pels centres escolars a l’àmbit de la mobilitat i la seguretat viària.
El concurs, enguany, llença una nova categoria anomenada Millor projecte educatiu en mobilitat segura i sostenible, Llegeix més»
“La síndrome d’Asperger és trastorn de l’espectre de l’autisme (TEA) sense discapacitat intel·lectual associada ni dificultats en aspectes formals del llenguatge.
Comparteix les característiques nuclears del TEA: les persones amb síndrome d’Asperger tenen dificultats en la comunicació social i en la flexibilitat de pensament i comportament.
Encara… Llegeix més»
Des del Museu del Cinema i la revista digital AulaMèdia. Educació Mediàtica proposen una jornada de reflexió entorn l’audiovisual a les aules.
PANORÀMICA 22 vol ser un espai de trobada entre el professorat que té un doble objectiu: per una banda vol mostrar experiències de producció audiovisual que s’estan realitzant en escoles i instituts de Catalunya i, per l’altra, reflexionar –des d’una perspectiva pedagògica– com és de necessari que els infants i el jovent coneguin el llenguatge audiovisual tant present avui dia.
El programa inclou Llegeix més»
El 8 de febrer se celebra el Dia de la Internet Segura 2022. És una data marcada al calendari per posar èmfasi en la necessitat de construir, entre tots, una Internet millor. Enguany, des del web internetsegura.cat volen adreçar aquesta consigna als educadors, als alumnes i a les alumnes i a les famílies. I ho fan de la mà d‘Xtec.cat, d’Edu365 i de Famílies Digitals.
Per als educadors, posen a disposició una sèrie de continguts formatius d’autoconsum per tal d’aprofundir en el coneixement de la ciberseguretat. A més, coincidint amb el Dia de la Internet Segura 2022, el 7 de febrer comença la quarta edició del curs Ciberseguretat a l’aula. A més a més, es pot trobar un nova fornada de càpsules autoformatives sobre ciberseguretat: identitat digital, per una banda, i ciberassetjament, per una altra. Llegeix més»
En el marc de la participació de l’Escola Joan Juncadella Llegeix més»
El Departament d’Educació convoca els IX Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys.
A continuació us deixem un resum del més significatiu de les Bases dels IX Jocs Florals Escolars de Catalunya. Llegeix més»
La UNESCO va proclamar el novembre de 1999 el Dia Internacional de la Llengua Materna, determinant la data del 21 de febrer en reconeixement de tres estudiants de Bangladesh que en aquesta data, l’any 1952, van morir defensant que la seva llengua, el bangla, fos reconeguda com a llengua oficial del que en aquell moment era el Pakistan.
La UNESCO creu en la importància de la diversitat cultural i lingüística per a les societats sostenibles. En el marc del seu mandat en pro de la pau, treballa per preservar las diferències de cultures i idiomes que fomenten la tolerància i el respecte de la resta. Llegeix més»
Com arriba una científica a ser-ho? Totes ho tenien molt clar des de ben petites? Qualsevol nena pot arribar a fer de la recerca la seva professió? La resposta és afirmativa, i com a mostra, un botó! Cinc científiques de la Universitat de Barcelona s’adrecen als infants de primària, especialment a les nenes, compartint la seva història personal. Cinc dones de diferents edats, amb diferents moments personals i professionals, comparteixen el seu camí individual fins arribar al punt professional on es troben ara. Llegeix més»