Medi_STEM, una mirada que integra

El curs 2017-2018 entra amb força el concepte STEAM al Departament d’Ensenyament que es veu com una oportunitat de poder formar-nos en Coneixement del medi a través de la integració de diferents àrees com són les ciències, la tecnologia, l’enginyeria, les humanitats i les matemàtiques.

En aquest moment neix la possibilitat de generar una formació de formadors que aplegui en el seu si dos grans conceptes:

  1. La mirada cap al medi des d’una perspectiva global, per analitzar el món que ens envolta i imaginar-nos diferents futurs com valorar problemes socials rellevants interpretant les causes i les conseqüències per a plantejar propostes de futur.
  2. Treballar el Coneixement del medi des de la integració d’àmbits: plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
  3. Llegeix més»

El nou currículum. Una oportunitat per aprendre amb sentit: Guia Educació Infantil, Primària i Batxillerat

Amb l’ajuda d’aquestes guies podreu fer un recorregut per a conèixer les característiques i les oportunitats de reflexió pedagògica que ens ofereix el nou currículum de:

Trobareu informació, entre d’altres, sobre:

  • Les idees clau del currículum
  • L’organització dels aprenentatges
  • L’observació del progrés dels infants,
  • El seguiment i l’avaluació dels aprenentatges
  • Els escenaris, les propostes i les situacions d’aprenentatge.

Premi Escoles Verdes 2022

L’objectiu del Premi Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya és reconèixer públicament iniciatives exemplars d’educació per a la sostenibilitat fetes per escoles que tenen el Distintiu d’escola verda.

Premis:

• Categoria 1: en reconeixement a una trajectòria continuada en l’ambientalització integral del centre i en la millora de l’entorn. Dotat amb un import de 3.000€.

• Categoria 2: en reconeixement a una actuació singular, dins o fora del centre educatiu, que reculli el màxim de contextos d’acció que promou el Programa Escoles Verdes. Dotat amb un import de 1.500€. Llegeix més»

L’avaluació final de l’alumnat d’origen estranger

En el web d’Alumnat d’Origen Estranger podeu trobar informació en relació amb l’atenció educativa de l’alumnat d’origen estranger, tant aquell alumnat nouvingut que s’atén, per exemple, a les aules d’acollida amb l’objectiu que facin un aprenentatge intensiu de la llengua vehicular; com aquell que necessita suports específics per seguir el currículum un cop ha estat incorporat plenament a l’aula ordinària.

 

L’objectiu fonamental de qualsevol de les actuacions que es proposa des del web d’Alumnat d’Origen Estranger pretén proporcionar recursos als equips docents pet tal de facilitar que l’alumnat d’origen estranger continuï progressant en el coneixement de la llengua en què es vehiculen els aprenentatges, per tal que les limitacions lingüístiques no siguin una barrera per accedir als continguts de tots els àmbits curriculars. Llegeix més»

II SVH English Challenge: Ja tenim guanyadors !

La setmana passada es va realitzar el recompte de resultats de la 2a lligueta SVH English Challenge que va finalitzar el passat 3 de juny. L’alumnat de 1r d’ESO dels instituts Frederic Mompou i Gabriela Mistral) van acomplir l’encàrrec d’anunciar els resultats amb aquests vídeos de proclamació dels grups guanyadors del concurs. Un concurs que, com en la seva primera edició, ha estat un èxit de participació i element de motivació per l’alumnat.

Aquí teniu el podi dels grups que han aconseguit les tres primeres posicions:

La implicació del professorat d’anglès d’alguns Centres de Sant Vicenç dels Horts, ja fa 5 cursos que s’han constituït com a Comunitat de Pràctiques de referents de Llengües Estrangeres de l’Especialitat de Llengua Anglesa amb la voluntat de compartir experiències, aprenentatges, generar coneixement i millorar la competència en llengua anglesa del seu alumnat. Llegeix més»

Marc de referència de la competència digital docent

L’objecte d’aquest Marc és descriure les competències digitals de qualsevol docent dels ensenyaments regulats en la Llei orgànica d’educació al llarg de les diferents etapes del seu desenvolupament professional, independentment de la matèria o de l’etapa o tipus d’ensenyament que imparteixi. Té, per tant, un caràcter general i està estructurat a partir de les funcions que tots els docents comparteixen. Llegeix més»

Jornada Online del Scratch Challenge

El divendres 17 de juny, de 9:30 h a 11:45 h, esteu convidats a participar en la Jornada Online del Scratch Challenge. Es tracta d’una sessió lúdica telemàtica de programació amb Scratch.

Des dels centres educatius, es podrà participar en la realització del repte, en format online, tot i no haver quedat finalistes, i també, es podrà visualitzar la jornada en directe des del Campus La Salle de Barcelona, on hi participaran els equips finalistes dels Student Awards.

  • Qui hi pot participar: tots els alumnes de 3r a 6è de primària i de 1r i 2n d’ESO de centres educatius de Catalunya que estiguin treballant amb Scratch. No és condició haver participat en els Student Awards ni haver quedat finalista. 

    Llegeix més»