Mostra Sambori Òmnium de Creacions Culturals

Òmnium Cultural impulsa la primera Mostra Sambori de creacions culturals per incentivar la creació d’obres artístiques, col·lectives i en català festes des de l’escola.

>Per aquest motiu, fem una crida al conjunt d’infants i joves, acompanyats dels seus referents educatius, perquè descobreixin el seu camí com a creadors, i puguin fer visibles projectes culturals. Amb aquesta iniciativa Òmnium impulsa les creacions col·lectives que es presentaran en Mostres locals o en la gran Festa Sambori, que abasta centres educatius del Principat, la Franja, Andorra o la Catalunya Nord.

Les obres, que es treballaran als centres, hauran de ser d’autoria col·lectiva i en català. Les creacions podran incloure qualsevol llenguatge artístic (literatura, arts escèniques, música, audiovisual o creacions interdisciplinàries), enregistrades i presentades en format vídeo. El valor pedagògic de la proposta es posa de manifest en la llengua catalana com a vehicle d’expressió comú, les creacions en equip i la diversitat artística amb perspectiva interdisciplinària. Promou la cooperació en treball conjunt no competitiu i afavoreix que els docents puguin animar a l’alumnat segons les seves aptituds diferenciades dins l’equip cooperatiu. Finalment, aplega creacions en una Mostra que ha d’esdevenir punt de trobada, pot suggerir noves iniciatives i fa visibles els treballs creats dins de l’escola cap a l’entorn, les famílies i la comunitat en general. Llegeix més»

OpenCohesion School (ASOC): Dades Obertes, Auditoria Ciutadana i Cohesió Europea

OpenCohesion School és un programa educatiu interdisciplinari innovador per a les escoles de secundària per promoure la supervisió ciutadana de les finances públiques mitjançant l’ús de les dades obertes i les tecnologies de la informació i la comunicació.

El projecte es planteja tres grans objectius:

  • Donar a conèixer les actuacions que es realitzen amb el finançament de la Unió Europea a través dels fons de la política de cohesió.
  • Introduir els conceptes de transparència i de dades obertes i ensenyar a utilitzar-les a través d’un exercici pràctic.
  • Sensibilitzar sobre la importància de la implicació ciutadana en l’auditoria de les polítiques públiques.

El projecte afavoreix el desenvolupament d’habilitats digitalsestadístiques i d’educació per a la ciutadania, i permet a l’alumnat descobrir com les polítiques públiques incideixen als llocs on viuen. Al llarg de tot un curs acadèmic, alumnat i professorat desenvolupen l’auditoria ciutadana analitzant l’impacte d’un projecte finançat amb fons de cohesió en el seu territori, i comuniquen els resultats obtinguts amb l’ajuda de tècniques periodístiques.
Llegeix més»

CUIDEM EL FUTUR. Investiguem al voltant dels ODS (8è Congrés de Ciència)

Els Centres de Recursos Pedagògics de la ciutat de Barcelona han organitzat el 8è Congrés de ciència. L’excepcionalitat del moment en què vivim, ha fet que la indagació s’adaptés a aquesta nova situació i, en format virtual es presentaran les 26 recerques que els centres han desenvolupat al llarg d’aquest curs, amb la temàtica “CUIDEM EL FUTUR. Investiguem al voltant dels ODS”.

El congrés es farà al llarg de la setmana del 7 al 11 de juny a partir de dos quarts de deu del matí (9:30 h).

A continuació se us enllaça el programa i, tot seguit, els accessos als enllaços de les retransmissions de les cinc jornades previstes.

Llegeix més»

Recomanacions per a familiars i per a professionals quan hi ha una revelació de violència sexual en nens, nenes i adolescents

La Direcció General d’Execució Penal a la Comunitat i Justícia Juvenil i el  Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, han editat unes guies adreçades a familiars i a professionals quan hi ha una revelació de violència sexual en nens i nenes i adolescents. Llegeix més»

Ja tenim escola guanyadora de la Ronda de Llibres 2021

Ahir dimarts 25 de maig els alumnes de 4t de l’Escola L’Oreig de Pallejà i de l’Escola Sant Jordi de Sant Vicenç dels Horts van competir en una final molt ajustada per veure qui era el campió de la Ronda de Llibres 2021. Per arribar a la final havien demostrat un ampli coneixement dels 8 llibres sobre els quals es preguntava en aquesta Ronda 2021, i la final va ser un exemple més de l’interès i l’esforç que han fet vers la lectura.

La final va ser molt ajustada, amb tan sols una errada per part de cada escola al llarg de les 7 primeres preguntes, i va ser l’Animalari, el vuitè dels llibres pels quals es preguntava, el que va decantar la balança cap a la victòria de l’Escola L’Oreig, que es proclama així vencedora de la Ronda de Llibres 2021.

L’alumnat de 4t de L’Oreig amb el diploma que els acredita com a guanyadors de la Ronda de Llibres 2021

 

Llegeix més»

Game Over: Prevenció d’accidents en temps de pandèmia

Game Over és un programa de prevenció de l’accidentalitat que es fa als centres educatius de secundària. Un any més, la Campanya Game Over, organitzada per l’Institut Guttmann amb el suport del Servei Català de Trànsit, ha aconseguit l’objectiu de sensibilitzar la gent jove en la prevenció d’accidents.

Consisteix en sessions en què s’expliquen les causes dels sinistres de trànsit i les seves conseqüències. L’objectiu és sensibilitzar els joves perquè agafin consciència del risc viari, tant per a ells com per als altres, i evolucionin cap a una mobilitat més segura.

A causa de la pandèmia, s’ha modificat el format de la campanya inicialment prevista. Com a novetat, les xerrades s’han ajustat a un format en línia. Aquesta nova modalitat ha resultat una sorpresa en positiu per a tothom: centres, alumnes, monitors i monitores.

En aquesta campanya han participat 303 centres educatius arreu de Catalunya, a través de 772 sessions i amb un total de 32.584 alumnes participants. Pel que fa a la nostra demarcació, la participació dels centres ha estat aquesta: Llegeix més»