Fòrum l’Àlbum a l’aula

Àlbum Barcelona és una iniciativa destinada a donar visibilitat i rellevància social a l’àlbum i·lustrat amb propostes que volem desenvolupar conjuntament amb llibreters, biblioteques i escoles. Perquè pensem que l’àlbum és imprescindible per construir una societat amb esperit lliure i literari.
Aquesta… Llegeix més»

Accions formatives per a mares i pares d’alumnat de Sant Vicenç dels Horts. Curs 2017-2018.

Diverses institucions i entitats de Sant Vicenç dels Horts, planifiquen conjuntament un seguit d’accions formatives adreçades a les mares i pares de l’alumnat tant d’educació infantil, com d’educació primària i educació secundària.

Les accions tant poden anar adreçades a la mainada amb la presència, això sí, dels pares; com altres adreçades directament als parents per complementar possibles dubtes relacionats amb l’etapa de desenvolupament dels seus fills. El programa que presentem correspon al primer trimestre del curs 2017-2018. Llegeix més»

Inscripcions obertes per formació STEM per a professorat de primària i secundària

L’àmbit CTEM o STEM per les seves sigles en anglès engloba les àrees disciplinars de les Ciències, la Tecnologia, la Enginyeria i la Matemàtica. Essent cada vegada més present en els currículums internacionals (p. ex els NGSS dels EUA) i en les polítiques del país (Pla STEMCat), la perspectiva d’integrar i reforçar l’ensenyament de les àrees científic-tecnològiques es considera una eina crucial per dos motius. D’una banda, enriquir la cultura científic-tecnològica i dotar de pensament crític als nostres estudiants, ciutadans presents i futurs, en un món on la ciència i la tecnologia cada vegada tenen més impacte en les seves vides i el seu entorn. Llegeix més»

Recta final de l’any Bertrana

Més enllà de la seva vinculació familiar, Prudenci Bertrana i Compte (Tordera, 1867 — Barcelona, 1941) i la seva filla Aurora Bertrana i Salazar (Girona, 1892 — Berga, 1974) reflecteixen, de manera complementària, un enorme ventall d’aspectes de la cultura i la literatura catalanes del segle xx. El modernisme, la genuïnitat de la vida rural contraposada a l’ofec de la ciutat, la profusió de vocabulari extret de la parla viva i convertit en material literari, el binomi pintura-literatura, en Prudenci Bertrana; el cosmopolitisme, la literatura de viatges, la ruptura amb els motlles de gènere, el binomi música-literatura, en Aurora Bertrana són només alguns dels aspectes que la commemoració del cent-cinquantè aniversari del naixement del primer i el cent-vint-i-cinquè de la segona ens han de permetre explorar i aprofundir durant aquest Any Bertrana. Llegeix més»

A ACTE financen el teu projecte TIC aplicat a l’educació

Experiències digitals per a millorar l’educació

Per al curs 2017-2018 l’Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa, cerca projectes per a portar a terme a l’aula. Seran activitats que proposin un ús innovador de les tecnologies digitals i busquin una millora significativa per a treballar el currículum.

  • Es facilitarà en préstec el material tecnològic d’aula mentre duri el projecte.
  • Pressupost a negociar segons projecte.
  • S’acceptaran propostes tot els curs fins exhaurir pressupost.
Emplena el formulari!

13 vides, infinites veus. Reflexions educatives des de l’escola de la Model

Aquest llibre és un recorregut en 13 relats que ens apropen a la realitat i al recorregut educatiu d’alumnes del Centre de Formació d’Adults Jacint Verdaguer, de la presó la Model. Aquest centre educatiu –que ha tancat les seves portes arran del tancament de la Model– ha estat guardonat amb el premi europeu Grundtvig Award Excellence in Adult Education de 2017 al millor projecte europeu Second Chance en l’àmbit de l’educació d’adults. Les escoles dels centres penitenciaris de Catalunya permeten que les persones que hi ha estat internes puguin continuar els seus estudis quan surten en llibertat, la qual cosa afavoreix la seva reinserció social.
Aquest llibre és el resultat d’un gran treball i un molt bon recurs pedagògic per als docents, que reflecteix la manera de treballar i d’entendre l’educació d’adults en centres penitenciaris. Llegeix més»

Curs per a l’elaboració del Projecte de convivència del centre educatiu.

Activitat destinada preferentment a membres dels equips directius o docents que coordinin o que tinguin implicació directa en l’elaboració del projecte de convivència (setembre-desembre 2017)

Objectius

  • Disposar d’orientacions i eines per elaborar el projecte de convivència com a eina de millora del clima escolar i l’èxit educatiu.
  • Conèixer i utilitzar l’aplicació informàtica que el Departament d’Ensenyament posa a disposició dels centres educatius per a l’elaboració del seus propis projectes de convivència.
  • Conèixer les orientacions i els protocols que faciliten la resolució positiva de conflictes.
  • Reflexionar sobre el marc organitzatiu que doni sentit a les actuacions i als processos que es duen a terme en els centres per a la millora de la convivència.

Llegeix més»

NanoEduca – La nanociència i la nanotecnología entren a l’aula.

El NanoKit s’ha concebut per crear un material experimental didàctic sobre l’àrea emergent de la nanociència i nanotecnologia. El jovent ha d’estar preparat per entendre i gestionar una àrea de la ciència amb un gran potencial per canviar el seu dia a dia.

L’experiència combina una metodologia experimental, per a què els alumnes provin en primera persona, i materials complementaris en línia, per a què aprofundeixin en les bases teòriques i descobreixin investigacions relacionades d’actualitat. Llegeix més»