«Viajando entre letras»

Els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut de Torrelles de Llobregat presentaran el llibre «Viajando entre letras» a la Biblioteca Pompeu Fabra de la mateixa població. Serà el dia 20 de febrer a les 18:00.

«Viajando entre letras» és una antologia de textos narratius que té el seu origen en la proposta de la professora Sandra Pino de llengua i literatura castellana de treballar la competència escrita i l’ortografia.

El grau d’acceptació per part de l’alumnat va ser tan gran que la proposta esdevingué un projecte d’escriptura creativa el resultat del qual és un llibre que recull narracions de tota mena i de temàtica variada: romàntiques, diaris d’adolescents, herois i antiherois, bèl·liques, sobre xarxes socials, drogues i violència, de misteri o protagonitzades per criatures fantàstiques.

Van ser els propis alumnes qui, en iniciar el projecte, van escollir el gènere narratiu, els personatges, el temps i la veu narrativa, que donaria forma als seus relats.
Llegeix més»

El Museu de les Matemàtiques de Catalunya presenta #Leonardome

Leonardome és un nou recurs pedagògic innovador inspirat en les cúpules ideades per Leonardo da Vinci.

Impulsat pel Museu de les Matemàtiques de Catalunya, el recurs va dirigit a centres educatius de primària i secundària i permet treballar a classe àrees de coneixement transversals com les matemàtiques, la tecnologial’art i la història. Amb Leonardome també es desenvolupen les competències bàsiques d’aprenentatge.

Llegeix més»

Els 7 micro-documentals de “Memòria de Paisatge”, creats per joves i gent gran del Baix Llobregat, ja es poden veure a OrgulldeBaix.cat

Els treballs de “Memòria de Paisatge” ja es poden veure en línia a la web interactiva d’”Orgull de Baix”. Un total de 7 micro-documentals de 3 minuts que han sorgit de la creació col·laborativa entre 16 joves adolescents, estudiants d’ESO, i 10 persones grans de més de 65 anys, procedents de diverses ciutats de la comarca del Baix Llobregat.

MINI MAXI DOCS, MINI MAXI ARTISTES

Es diuen Manel, Laura, Maria Antonia, Marc, Laia, Roger, Kevin, Josep, Gal·la, Jaume, Judit i Nerea. Llegeix més»

16F: Propera Assemblea @Desmilitaritzem l’Educació

Davant dels persistents senyals de militarització de diversos espais socials i educatius, i davant la imminent presència de l’exèrcit en el proper Saló de l’Ensenyament us convidem a participar de la propera assemblea de Desmilitaritzem l’Educació, que tindrà lloc el proper divendres 16 de febrer a la seu de la USTEC, Ronda de la Universitat, 29, a les 18:00h.

L’ordre del dia serà el següent, podeu fer aportacions:

  1. Posada al dia de reunions i activitats. Reunió amb la Marta Vilalta i Miquel Angel Essomba
  2. Preparació accions del Saló de l’Ensenyament de Barcelona i repartiment de tasques.
  3. Preparació de Roda de premsa prèvia al Saló.
  4. Altres

Llegeix més»

Presentació dintre de l’espai XICBAIX de «TREVA, una manera de viure a l’escola. Tècniques de Relaxació Vivencials a l´Aula»

El Programa TREVA (Tècniques de Relaxació Vivencial Aplicades a l’Aula) és una proposta d’intervenció pedagògica. La seva missió és portar a les aules la RELAXACIÓ i la MEDITACIÓ des de la senzillesa i el rigor científic.

Les TREVA són tècniques per a viure l´Aquí i l´Ara. A l´escola les desenvolupem en diferents moments del dia, tant alumnes, com mestres, com famílies. Ens ajuden a trobar la tranquil·litat, a tornar a la calma, a estar en el present i a prendre consciència del nostre cos. Per a nosaltres és una manera de viure l´escola des de la consciència corporal.

Llegeix més»

Tecnologia i seguretat. Ciberassetjament i eines tecnològiques

Rosa Maria Gil Iranzo, doctora en informàtica, és professora en el Departament d’Informàtica i Enginyeria Industrial de la Universitat de Lleida (UdL), participà en una de les sessions del seminari Formació en xarxa de docents especialistes en l’atenció a la diversitat. Escola Inclusiva del Servei Educatiu Baix Llobregat-6.
La sessió se centra en el ciberassetjament a través de les xarxes socials, que es pot per prevenir-lo, el paper de les famílies i de l’escola, i s’explicaren algunes eines que poden ajudar a detectar-lo i prevenir-lo.

Llegeix més»