Jornada de la Xarxa de Competències Bàsiques

El dissabte 11 de novembre es va celebrar la Jornada de Formació de Competències Bàsiques amb el tema ‘Els projectes com a Estratègia per a afavorir la Igualtat d’oportunitats’ a l’Auditori de Cornellà.

Es va iniciar amb la conferència d’en Xavier Martínez Celorrio, professor de sociologia de la Universitat de Barcelona presentant la perspectiva de projectes com un marc transdisciplinari que permet atènyer millor la personalització dels aprenentatges, a l’hora que és facilitadora d’una escola d’òptims i oberta a la vida real d’una manera més equitativa. Hi ha evidències empíriques que demostren l’efectivitat d’aquesta perspectiva sobre el model tradicional d’ensenyament, en el sentit que la seva pràctica correcta genera més equitat.

La xarxa de Competències Bàsiques està formada per un grup de docents que reflexionen i actuen en equip per transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge. Fa ja 16 anys que treballen per la millora dels aprenentatges de tots els alumnes des de la creació d’espais pedagògics en el si dels centres, l’intercanvi d’experiències i la formació docent entre iguals i en xarxa. En l’actualitat hi participen 450 escoles i instituts amb 5000 docents implicats i amb 2000 experiències d’aules i 300 documents per afavorir la reflexió pedagògica.

Vídeo de la Presentació de la Jornada.