Estudiants de Corbera de Llobregat, Pallejà i Sant Vicenç dels Horts entre els finalistes als Premis Edurecerca del Baix Llobregat 2017/2018

Els Serveis Territorials d’Ensenyament al Baix Llobregat, juntament amb el teixit associatiu i empresarial de la comarca, impulsen el certamen EduRecerca de reconeixement dels treballs de recerca que duen a terme els alumnes de l’educació secundària postobligatòria. Sis dels treballs finalistes pertanyen a la nostra demarcació del Baix Llobregat-6.

Edurecerca és un conjunt de premis lligats a una sèrie d’entitats. Cada entitat convoca un premi dirigit a treballs de recerca de Batxillerat. Totes les entitats hauran d’estar treballant i tenir vincle a la comarca en temes de qualsevol índole, independentment que el seu abast sigui més gran que el comarcal. Cadascun dels premis tindrà relació amb un àmbit de recerca propi de l’entitat que el convoqui.

La selecció dels treballs finalistes es realitza a través dels diferents fòrums i concursos de treballs de recerca que se celebren en l’àmbit de cadascun dels Serveis Educatius.

A continuació presentem els treballs finalistes en sis de les diferents modalitats dels premis i que corresponen a la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6.

«Les motocicletes elèctriques»

Ignasi Jorba Prats (autor)
Marta Pàmies (tutor)
Institut de Corbera de Llobregat

«El rol de la dona a través de matrimonis artístics contemporanis»

Paula Peirón Vázquez (autora)
Ernest Alcoba (tutor)
Institut de Corbera de Llobregat

«La Colonització Romana del Baix Llobregat»

Àngel Costa Gil i Laia Sagristà Mallol (autores)
Roc Escala (tutor)
Institut Frederic Mompou (Sant Vicenç dels Horts)

«Sufragisme i Moviments Socials Femenins»

Andrea Moreno (autora)
Rosa Coso (tutora)
Institut de Pallejà

logo FO2«Alzheimer, una Forma de Deixar aquest Món»

Joel Mendo Garrote (autor)
Encarna Pérez Tardío (tutora)
Institut de Pallejà

«Aplicació de la intel·ligència artificial en la resolució del cub de Rubik»

Mar Bosch Castells, Olga Catalán Aragall i Albert Martín García (autor) Eva Aguiló i Carme Soto (tutores)
                                                                                      Salesians Sant Vicenç dels Horts

Dades de l’acte al Palau Falguera:

Moltes felicitats a tots els estudiants finalistes, així com al professorat tutor. Més info sobre l’edició d’Edurecerca 2018

La jornada s’iniciarà als Jardins del Palau amb l’exposició dels pòsters dels treballs seleccionats, un taller d’energies renovables (organitzat pel Col·lectiu per a un Nou Model Energètic i Social Sostenible) i una Jam Session d’Arts Interdisciplinar (organitzada i dinamitzada per l’Aula de Música i Teatre). És per això que animem a tothom qui vingui a participar de la Jam (tocar un instrument, cantar, recitar, dansar…).

– 12.30h Arribada dels alumnes participants.

– 13.00h Exposició del pòsters dels treballs, taller d’energies renovables i “ Jam session” .

– 15.00h Arribada i recepció d’autoritats.

– 15.30h Obertura de portes i entrada a l’auditori.

– 15.45h Inici de l’acte d’entrega dels Premis EduRecerca 2018.

A l’Auditori (acte d’entrega dels Premis EduRecerca) només hi accediran els alumnes finalistes amb els seus tutors del treball de recerca (o representant de la direcció del centre) per motius d’aforament limitat. Habilitarem una sala al Palau Falguera amb l’emissió en directe de l’entrega dels premis. Així mateix aquesta emissió es podrà veure en directe des d’un canal Youtube.

Les famílies, amics, companys…poden acompanyar als finalistes durant la jornada i veure l’entrega des de la sala habilitada.

Els alumnes seleccionats podran dinar al parc (els hi lliurarem un entrepà i una beguda)

Per raons d’organització és necessària la inscripció a l’acte al següent formulari abans del divendres 8 de juny: https://goo.gl/forms/K5w53P3XnwxFtvwl1

Per qualsevol dubte adreceu-vos a l’adreça de correu electrònic  mcanal12@xtec.cat