Els tres instituts de Sant Vicenç dels Horts participaran en una videoconferència sobre la tecnologia intel•ligent.

Coincidint amb la jornada sobre Smart Cities, el 24 de novembre l’EETAC inicia el projecte de “classe remota”.  L’Escola d’Enginyeria de Telecomunicacions i Aerospacial de Castelldefels realitzarà una videoconferència amb tres instituts de Sant Vicenç dels Horts per explicar què són i per a què serveixen les smart cities.

L’IES Frederic Mompou, l’IES Gabriela Mistral i els Salesians de Sant Vicenç dels Horts treballaran , a partir d’aquesta “classe remota”, el concepte d’smart city i l’inclouran al seu programa de curs. La idea és que els mateixos alumnes aportin idees sobre com aplicar aquesta tecnologia a la seva ciutat, tot imaginant com els agradaria que fos Sant Vicenç d’aquí 30 anys. Aquesta iniciativa l’organitzen l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, la UPC, els Serveis Educatius Baix Llobregat 6 i els tres instituts del municipi.

El Campus del Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) ha signat durant el 2011 un conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts amb l’objectiu de col·laborar en les estratègies d’orientació acadèmica i professional dirigides a professorat i alumnat pre-universitari. Les smart cities ofereixen l’oportunitat de treballar conceptes bàsics de ciència i tecnologia i la vida quotidiana de la ciutadania.

L’Escola d’Enginyeria de Telecomunicacions i Aerospacial de Castelldefels (EETAC) de laUniversitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) organitza la jornada ‘Smart Cities: Bones pràctiques cap a unes ciutats intel·ligents més sostenibles per encàrrec de l’Ajuntament de Castelldefels. Comptarà amb la presència d’empreses, organitzacions i municipis experts del sector i s’adreça, especialment, a regidors i tècnics municipals. L’acte pretén provocar una reflexió per aconseguir ciutats més sostenibles.

L’activitat tindrà lloc demà dijous, 24 de novembre, a l’EETAC, en el marc de la Setmana de la Ciència. L’alcalde de Castelldefels, Manuel Reyes, i Jordi Berenguer, director de l’Escola, inauguraran la jornada a les 10h a la Sala d’Actes.

Tot seguit es donarà pas a les ponències Els ingredients tecnològics d’una smart city, a càrrec de Carlos Gómez, professor del Departament d’Enginyeria Telemàtica de la UPC a l’EETAC, i Les xarxes i els sensors de Barcelona, presentada per Francesc Rodríguez, director del Departament d’Smart Cities, de l’Institut Municipal d’Informàtica de l’Ajuntament de Barcelona.

La jornada continuarà amb una taula rodona sobre bones pràctiques, moderada per Albert Vidal, responsable de temes d’smart cities de la Fundació I2CAT, on s’explicaran experiències a diferents ciutats catalanes que empren la tecnologia intel·ligent. Antoni Xavier Valverde, IT Innovation Engineer a l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, parlarà de l’adaptació d’aquest municipi al concepte d’smart city; Dolors Royo, professora del Departament d’Arquitectura de Computadors de la UPC a l’EETAC, mostrarà l’experiència de la Garriga i José Luis González, director de la Divisió de tecnologies de la informació i comunicacions de l’aeroport de Barcelona, presentarà ‘Barcelona-T1: Una smart city aeroportuària’. Aquesta taula rodona es completarà amb la presència d’Antoni Brey, director general d’Urbiòtica, que parlarà de productes per a smart cities.

Seguidament, Albert Vidal reprendrà una segona taula rodona de bones pràctiques, centrada en la monitorització de serveis essencials en una ciutat. Les presentacions permetran aprofundir en la Gestió remota de la flota d’autobusos, a càrrec d’Esteban de Kelety, director de sistemes de Moventia. També es tractaran els Sistemes de telelectura, de la mà de Mateu Crespí, responsable del departament de telelectura d’Agbar.  Per la seva banda, Narcís Vives, d’Itinerarium, parlarà de Viure experiències amb GPS, i Mischa Dohler, cap de l’àrea Intelligent Energy del Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya, se centrarà en els avantatges dels pàrquings monitoritzats.

A més a més, els assistents a la jornada podran participar en diverses activitats com ara un taller de creació d’itineraris virtuals, un taller per elaborar jocs de pistes amb GPS per a IPhone i Android, demostracions de sensors i aplicacions d’urbiòtica i creació d’itineraris en realitat augmentada pel Parc Mediterrani de Tecnologia de Castelldefels.