Valoració dels recursos informatius: anàlisi de pàgines web (23/05/2017)

world-wide-webLa valoració dels recursos informatius és essencial per determinar si els continguts cercats responen a allò que hom necessita. Cal conèixer, per tant, els aspectes més importants que han de permetre l’avaluació de la informació trobada.

A la sessió del dia 23 de maig del seminari de biblioteques escolars coneixerem els criteris que permeten la valoració dels recursos informatius, criteris com la rellevància, l’actualització, la fiabilitat, la precisió o l’originalitat.

A la sessió aplicarem aquests criteris i d’altres en l’anàlisi de pàgines web.

Tenint en compte que un percentatge elevat de les informacions que s’aporten per a l’elaboració d’un projecte o d’un treball tenen el seu origen en les pàgines web, cal ser eficient en l’anàlisi d’aquestes.

A continuació us enllacem un seguit de documents que seran la base de la sessió:

Anàlisi de pàgines web d’interès educatiu

Apartat d’un taller de webquest on s’orienta com analitzar les pàgines web d’interès educatiu que poden ser susceptibles de ser usades en una webquest adreçada a l’alumnat. A banda dels aspectes més tècnics les orientacions també incideixen en els aspectes curriculars.

Como avaluar llocs i recursos educatius d’Internet

Descripció dels indicadors que poden ser útils per a l’anàlisi i valoració de llocs web.

Com seleccionar informació d’una pàgina web

Apartat sobre la selecció de la informació en llocs web del manual “Cómo buscar y usar información científica. Guía para estudiantes universitarios 2016” de Luís Javier Martínez de la biblioteca de la Universitat de Cantàbria.

Llista ràpida d’avaluación de pàgines web

Fitxa per a l’anàlisi de la informació de les pàgines web. S’inclou al document “Manual para la formación en competencias informáticas e informacionales”, adaptació del Handbook for information Literacy Teaching de la Universidad de Cardiff.

Guia per avaluar un lloc web educatiu

Preguntes que hom es pot plantejar a l’hora d’avaluar un lloc web.